Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2013-06-08 SMC 2 SYAB Raceway Kalmar
1895 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare

Den 8/6 har vi årets andra slalom-körning i SMC, denna gång på SYAB raceway i Kalmar

Reglerna är som vanligt få och enkla

Plats: SYAB Trafikövningsplats vid Kalmar flygplats. Vägbeskrivning finns på SYAB:s webb:

http://www.syab.se/riskutbildning/vagbeskrivning

Tidsplan: Enl. nedan (Vi brukar hålla på fram till 15,30)

Kostnad: Gratis för medlemmar i Kalmar SVK, 100:- för medlemmar i Växjö svk och 200:- för övriga.

Utrustningskrav: Hjälm och (minimum) bomullskläder. Är inte bilen besiktigad och godkänd kan vi begära att få kolla upp att den är säker.

Med den körtid som finns räknar vi med att 40 startande är det vi (bekvämt) hinner med. Eventet är i första hand till för medlemmarna som kör smålandscupen, men vi ser ju gärna nytt folk som testar på, så vi gör så här: 25 platser viks åt medlemmar i ksvk och vsvk. Ni behöver alltså bara dyka upp.

De 15 övriga är till för utomstående. Om de 25 platserna inte är fyllda efter utsatt start-tid (eller om försening och ankomst å det snaraste är meddelad till 0709884802 ) tillfaller de platserna väntande övriga.

Övriga kan få sina platser på två sätt: Antingen vill du vara säker på att få skall köra, och då betalar du in 200:- på vårt postgiro 465083-4 (glöm inte att skriva namn), eller så kommer du och ställer dig i kö för de återstående platserna. Antalet kvarstående platser kommer meddelas här. (sen kan man ju kliva före i kön och blir helt enkelt medlem här och nu ;-) se http://www.kalmarsportvagnsklubb.se/Bli_medlem.html ) Om det (mot förmodan) skulle dyka upp mer än 25 medlemmar skall vi ändå ta hand om de första 15, det lovar vi. Vi får helt enkelt rucka lite på vår bekvämlighet och stressa på lite, det är inte mer med det.

Tidsplan:

08,30 grindarna öppnar

09,00 rundvandring bana och coachning nybörjare

09,45 Stopp-tid för medlemmar

10,00 Demo-varvet rullar och sen är det RACE!

Det finns en fråga som dyker upp då och då som jag kan passa på att svara på: Drifting?

Vilken besvaras med ett spikrakt tja... Ni är välkomna att köra på precis samma premisser som alla andra. Men vi sätter banan helt utan funderingar på om den är väl anpassad för att kunna köras sidledes. Och lyckas du med en snygg strike ibland konerna får du f-n sätta upp dem själv, och utstå blickarna i depån som man får efter att ha orsakat förseningar i programmet ;-) Tro mig, jag vet PRECIS hur det känns...

Frågor?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012

Så länge bilen inte rasar på anderstorp två dagar tidigare så kommer jag dyka upp och prova på erat arrangemang för första gången

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Hoppas vi ses då .

En förskottsbetalning har redan ramlat in, 14 kvar alltså.

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Hade tänk komma men är i Tyskland med Dennis då..

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det blir fler race. Har du Maxin klar till augusti?

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Re:

P.P. skrev:
Det blir fler race. Har du Maxin klar till augusti?

Haha nej,släpade iaf hem en 1,6 coupe så jag kan bygga ombyggt fordon största problemet kommer bli att få ut hjulen utan att åka på 70mm spacer runt om.
Skall fixa ihop vår långloppsbil så den är gatlegal och får duga till lite leka sen.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vad är det egentligen kvar att skruva på långloppan? Det är väl "bara" att inte hitta en skruvad besiktningsman? Eller vara förberedd med namnen på de dispenser som bur innebär?

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Re:

P.P. skrev:
Vad är det egentligen kvar att skruva på långloppan? Det är väl "bara" att inte hitta en skruvad besiktningsman? Eller vara förberedd med namnen på de dispenser som bur innebär?

Behöver iaf klä in bure lite annars går det aldrig,buren är inte allt. Det behövs ett fungerande rattlås, och en abs givare, sen skall jag slänga in ett par original stolar och besikta.

Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012

Bilen överlevde Anderstorp igår, så jag kommer upp. Lite sent att betala in på postgiro nu men jag hoppas det finns en plats kvar till mig

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Så lsom igår var det i alla fall lugnt. Du får vara på plats i hygglig tid så löser det sig.

Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012

Siktar på att vara där när grindarna öppnar

Mönsterås
Här sen Okt 2004

Jag har lovat att vara social med min familj imorrn, Samt att handen inte är stark nog efter operation än så jag står över imorrn. Men nästa gång ska jag vara med är o piska lite MR2 är planen.

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Bara att boka 10/8 då. Nähä, tillbaka till skissandet på förarmötets informat

Citera
Inför träffar
1895 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande