Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1895 besök totalt |
2013-06-08 SMC 2 SYAB Raceway Kalmar
Den 8/6 har vi årets andra slalom-körning i SMC, denna gång på SYAB raceway i Kalmar Reglerna är som vanligt få och enkla Plats: SYAB Trafikövningsplats vid Kalmar flygplats. Vägbeskrivning finns på SYAB:s webb: http://www.syab.se/riskutbildning/va Tidsplan: Enl. nedan (Vi brukar hålla på fram till 15,30) Kostnad: Gratis för medlemmar i Kalmar SVK, 100:- för medlemmar i Växjö svk och 200:- för övriga. Utrustningskrav: Hjälm och (minimum) bomullskläder. Är inte bilen besiktigad och godkänd kan vi begära att få kolla upp att den är säker. Med den körtid som finns räknar vi med att 40 startande är det vi (bekvämt) hinner med. Eventet är i första hand till för medlemmarna som kör smålandscupen, men vi ser ju gärna nytt folk som testar på, så vi gör så här: 25 platser viks åt medlemmar i ksvk och vsvk. Ni behöver alltså bara dyka upp. De 15 övriga är till för utomstående. Om de 25 platserna inte är fyllda efter utsatt start-tid (eller om försening och ankomst å det snaraste är meddelad till 0709884802 ) tillfaller de platserna väntande övriga. Övriga kan få sina platser på två sätt: Antingen vill du vara säker på att få skall köra, och då betalar du in 200:- på vårt postgiro 465083-4 (glöm inte att skriva namn), eller så kommer du och ställer dig i kö för de återstående platserna. Antalet kvarstående platser kommer meddelas här. (sen kan man ju kliva före i kön och blir helt enkelt medlem här och nu ;-) se http://www.kalmarsportvagnsklubb.se/ Tidsplan: 08,30 grindarna öppnar 09,00 rundvandring bana och coachning nybörjare 09,45 Stopp-tid för medlemmar 10,00 Demo-varvet rullar och sen är det RACE! Det finns en fråga som dyker upp då och då som jag kan passa på att svara på: Drifting? Vilken besvaras med ett spikrakt tja... Ni är välkomna att köra på precis samma premisser som alla andra. Men vi sätter banan helt utan funderingar på om den är väl anpassad för att kunna köras sidledes. Och lyckas du med en snygg strike ibland konerna får du f-n sätta upp dem själv, och utstå blickarna i depån som man får efter att ha orsakat förseningar i programmet ;-) Tro mig, jag vet PRECIS hur det känns... Frågor? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Haha nej,släpade iaf hem en 1,6 coupe så jag kan bygga ombyggt fordon ![]() Skall fixa ihop vår långloppsbil så den är gatlegal och får duga till lite leka sen. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Vad är det egentligen kvar att skruva på långloppan? Det är väl "bara" att inte hitta en skruvad besiktningsman? Eller vara förberedd med namnen på de dispenser som bur innebär?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Behöver iaf klä in bure lite annars går det aldrig,buren är inte allt. Det behövs ett fungerande rattlås, och en abs givare, sen skall jag slänga in ett par original stolar och besikta. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Jag har lovat att vara social med min familj imorrn, Samt att handen inte är stark nog efter operation än så jag står över imorrn. Men nästa gång ska jag vara med är o piska lite MR2 är planen.
_________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1895 besök totalt |