Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
BMW M3 CSL . **såld**
4347 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
BMW M3 CSL . **såld**

Min tanke var att ha den här bilen i minst tio år. CSL'erna har redan börjat öka i värde ute i Europa och på några års sikt så var tanken att det i princip var en investering som jag kunde ha väldigt kul med samtidigt som värdet ökade. Så det känns lite såhär att sälja nu Men jag har fått ändrat läge i privatekonomin och man måste ju överväga att anpassa utgifterna till inkomsterna Ett alternativ är att ställa undan den mer eller mindre och plocka fram den lite mer sällan när privatekonomin tillåter. Det sista är inte sagt i frågan men den är (nog) till salu. Så, vad om bilen då:

Grundregeln har varit att hålla allt i topptrim. Aningens glapp i drivknutarna? På med nya drivaxlar. Tendens till glapp i spindel? Bytt. Stötdämparna gått en bit? Alla bytta till nya. Osv. Repa på en instegslist? Byt till nya. Ratten lite ofräsch efter nio tusen mil? Ny alcantara på den. Osv. Kopplingen är bytt innan jag köpte bilen. Stora standardförstärkningskitet gjort där bak i bilen för att en gång för alla stoppa bakvagnsbryggeinfästningssprickor (som alla E46 får...). Bytt till lågmilad diff. På maskinförsäkring har Vanos samt kammar och vippor byts till flång nya och toppen renoverats. Frasse på Bil & Motorteknik har annars pysslat om bilen sen jag köpte den. Bilen har nu gått 12 tusen mil. Men väldigt mycket bitar på bilen har bara gått ett eller två år.

Bilen har bara servats med originalgrejer och är fullständigt original och oskruvad förutom:

- kylslangar till frambromsarna (med kolfiberstosar från TMS) (lätt att återställa om man vill)
- nedre stag i bakvagn i alu för att kunna få lite mer camber (originalstagen finns kvar)
- Höger och vänster topplagring fram har bytt plats för lite extra camber thumbs up
- Performance Friction bromsbelägg

Just nu så håller vi på att fixa efter en skada. Mest kosmetiskt dvs kofångare, strålkastare, baklampa, ny framskärm och rikta bakskärm längst ute i hörnan. Förutom kosmetik dessutom styrservopump och ett stötdämparben. Finns bilder i min (långa ) biltråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=65208 Bilen är inte klar så är du väldigt sugen på att köpa bilen så får du ge dig till tåls till bilen är i topptrim igen om några veckor.

Och som sagt, jag vill ju egentligen försöka behålla den. Så det absolut allra sista är ärligt talat inte sagt. Men den är nog till salu tyvärr. Tror jag.

Pris? Kolla runt på vänsterstyrda CSL'er och kom med ett realistiskt förslag?

PS: Jag har en uppsjö olika fälgar till bilen. På bilden OZ Superleggera thumbs up

Foton tagna av Kraniel för en artikel i Automobil om CSL + CSL:

Västra Götaland
Här sen Feb 2009

WHAT! säger bara NO NO
Se nu till att gå ut och torrkör lite så motivationen kommer tillbaka!

Här sen Okt 2006

Re: SÄLJES: BMW M3 CSL

Wow, tråkigt att se Hoppas du kan lösa det och inte sälja!

Själv blev jag lite sugen, tills jag kollade vad en CSL kostar

Mini 1975
E36 BMW Coupé- SÅLD
Subaru Impreza Spec C - SÅLD
Subaru Impreza STi 555 - SÅLD
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Du kommer bara ångra dig om du säljer Hoppas den blir kvar

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Du kommer bara ångra dig om du säljer

Garanterat Det hade känts bättre om priserna var på väg ner, då kunde jag ju köpa en igen om några år. Men hur många tror att jag kan köpa en CSL för ett lägre pris om några år?

Hobbybilinnehavsfrågor är ju ett redigt I-landsproblem förvisso Får tänka på att inte glömma det

Karlstad
Här sen Nov 2002

Det är aldrig fel att testa något nytt.
Ingen ide' att bli för insnöad på ett bilmärke eller modell.
Om du måste ha bakhjulsdrift på nästa bil växer de dock inte på träd om du vill ha en lite nyare modell.

Vad skulle det bli istället för csl?

andsva
Onsala
Här sen Jul 2008

E36 då?

Jag har börjat att gå i bytestankar, så behöver du ett kompetent budgetåk som du känner utan och innan så är det bara att PM:a mig så skall du få ett kompispris på din gamle...

BMW M3 CSL . **såld**
4347 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande