Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (6314 totalt) |
Svårt att fatta hur grönjäkligt Ageran går... Blir man avtrubbad så kan man dessutom konvertera till R-spec... och få 110hk till... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Ja verkligen hur snabb är Egget egentligen.
Hur har Hong Kong ägaren till Ageran gått med på att hans bil används till detta?? ![]() _________________ Magnus Wide Golf 8.5R 2025a & Cupra Born E-Boost 2024a https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
+1 |
||||
Har formulerat 5 inlägg men sedan tagit bort dem igen, nu är det dags att posta.
Vem bryr sig vem som accar snabbast från rullande utan kontrollerade former? Orkade inte titta på hela filmen (tråkigt) och uppfattade mest som en lek. Mina 5 cent är att, banåkarvärlden ger tusan i om resultatet i denna lek. Sorterar denna under kategorin "min pappas bil är snabbare än din pappas bil". Men det verkar vara bra krut i bilarna. ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Det hade räckt med en film på max 2 minuter som var lite redigerad. Sen behöver Gustav jobba lite på tyskan eller hålla sig till sin Svengelska. Håller med om att föraren av Bugattin är en sopa och även lite osportslig.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Fan vad griniga ni är, försök rodda ihop ett liknande event själv så ska ni få se vad som krävs.
Detta är alltså privatpersoner som lånat ut sina bilar för detta ovetenskapliga men ack så intressanta test.. ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det är det inte! 100% original båda bilarna! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det hindrar ju inte att det kan se för bra ut ändå. ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
förutom tjuvstarterna, varför är bugattiföraren en sopa? har inte kollat igenom hela filmen men är väl dubbelkopplingslåda på dem där? bara att trycka till med höger hand när det börjar bli dags att växla...känns nästan omöjligt att misslyckas med
imponerande bil den där agera R. hanterar effekten med värdighet gör den också _________________ MVH |
||||
Förstår inte heller snacket om sopa i bugattin, simpel bil o köra rakt fram med, bara o hålla ner pedalen o hålla ratten rakt o låta automaten jobba, klart man kan växla på ratten om man vill, men det är en automat o ingen dubbelkopplingslåda om jag fattat allt rätt, men i vilket fall som helst, utgången är ju inte så konstig, lägre vikt och lite mer effekt i egget, som andra sagt "testa mot veyron supersport istället" då plockas ju en agera R fram istället, då har bugattin 60hk till men fortfarande mer vikt, så när det gäller acctest med rullande start så kommer egget att vinna oavsett vad, toppfart vetesjutton.
Men det mest intressanta hade ju varit på bana och då har jag svårt att tro att ageran hade blivit besegrad, men det vet man ju aldrig. _________________ Viktor Starkman |
||||
Tror jag pratar för alla när vi säger att GT-board KANSKE skulle lagt något mer tanke åt produktionen inför detta "monstermöte". För som du säger, inte lätt att få dessa två kombatanter i samma ring.. Så, vi är nog inte nedlåtande, mest förundrade över att inte göra bästa möjliga å få till en bra kvalite på "racet" som gt-board brukar ha. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Det är ju åtminstone Koenigseggs testförare som kör bilen. Iofs kanske blivande kund har gett sitt godkännande. Men om man nu har ansträngt sig för att få dit dessa båda bilar, varför lägger man då inte lite mer krut på planering, information till förarna och lite bättre filmning/produktion? Nu verkar det viktigaste vara att hoppa in i bilarna och bara få något på film som kan locka folk till den egna hemsidan. Tyvärr känns det som att de har gjort sig själva en björntjänst... Synd att de lät en sådan här chans rinna ut i sanden. Ageran ser riktigt snabb ut och det bör den väl också vara med det övertaget i vikt/effekt. Men Bugatti har ju en snabbare version än den som är med i denna film, det hade kanske blivit jämnare? Edit: Så långsam är jag alltså när jag skriver på telefonen... ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (6314 totalt) |