Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Bugatti Veyron vs Agera Hundra
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (6314 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Med sopa menade jag kanske inte en dålig förare men osportslig som bara den och har väldigt svårt att göra en fair start trots att han mkt väl vet vad som gäller. En något tveksam formulering från min sida :-)

Gustavs arrangemang är ju coola med så många fina bilar och jämförelser men produktionerna med en handhållen videokamera och hans bristande språkkunskaper gör filmerna lite fjompiga IMHO, speciellt när man lägger upp nästan en halvtimme lång film på samma 2 bilar som kör fram och tillbaka. Men det är kanske en tanke bakom det som jag missat.

En lingaphonekurs och en Gopro eller två så och en kväll med ett videoredigeringsprogram hade saken varit biff!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Æven jag tycker att filmningen har mycket att onska.

Det ræcker med inkop av 6 stycken GoPro for att få en bra film.
Tre på varje bil som filmar Framåt, Sidan och bakåt.

Har endast orkat kolla på nær dom kor hojar mot bilar efterssom då filmas det alltid framåt.

Citera
Bmws50

Här sen Okt 2009

Namndispens
Namndispens

ifrågasatte inte formuleringen sopa direkt, undrade mest om det var något jag missat, jämförelsen faller ju helt klart en del om bilarna inte startar jämsides!

ja filmen är sunkig, det har ni så rätt i!

Malmö
Här sen Feb 2004

Egentligen kvittar det hur produktionen är. Det är i princip helt oklippt och utan effekter.

Typ Blairs witch, ett format som funkar just för att det är rätt kass.

Top Gear är väl motsatsen typ.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Jo, visst kunde det gjorts bättre, men nu vart det inte så.

Det är ju knappast det sämsta bilklippet på nätet, men långt ifrån det bästa heller.

Ägaren till veyron har en supersport också så vem vet, det kanske blir en rematch nångång i framtiden.

Mvh Erik

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

äntligen länge har man gått & undrat hur en sådan match skulle sluta....MEN

...killen bakom filmen förstör allt.

Som många andra skrivit, så tycker så även jag att dom kunde lagt...bara liiite mer tid på filmandet nu när dessa två fanns på samma plats.
Man behöver inte alls 6st GoPro utan klarar sig med 1 för att åstadkomma ett bättre resultat än det GT-board lyckats med. Han kanske får X antal likes på fejjan...men skulle inte låta honom spela in nåt åt en själv utifrån resultatet i DEN specifika filmen..

För det andra så tycker jag personligen att han kunde anstränga sig lite även gällande sina språkkunskaper...fyyy så dålig engelska...lät inte ens bra som svengelska...sånt förstör helhetsintrycket i filmen

Tyvärr så tror jag Egget ligger illa till om den skulle gå upp emot Hennessey Venom GT, som också räknas som "production car" konstigt nog

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009

Håller med att filmerna är inte duger på långa vägar tyvärr.
Det funkade för några år sedan men nu är det bara så jäkla trist.

Slutat kolla på filmerna tyvärr förutom denna.

När man har dessa bilar ihop så kan man väll lägga lite tid på filmningen i alla fall.

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

barre skrev:
Tyvärr så tror jag Egget ligger illa till om den skulle gå upp emot Hennessey Venom GT, som också räknas som "production car" konstigt nog

Det är en Lotus enligt chassinummer och vad jag förstår krävs det en viss kreativitet och geografiskt urval för att kunna få plåtar på den. Så det är en tunerkärra, hur frän den än är är det långt ifrån en produltionsbil.

För övrigt tycker jag att Gustav ska ha en stor eloge för att han under flera år kört sin grej - accelerationsjämförelser.
Ärligt talat finns det ingen annan producent som skapar lika mycket material och lite av charmen är kvalitén som faktiskt är bra mycket bättre nu än den var i ett tidigt skede. Jag har alltid tyckt det är synd att det är handhållet men samtidigt är det just bristen av produktionstänk som gör grejen. Det är filmat inifrån bilarna och man får ofta en bra förståelse för hur förare och passagerare upplever dem.

Det är lite amatörmässig gladporr över det hela, och det är ju kul.

Kalmar
Här sen Okt 2005

sweanders skrev:
barre skrev:

Det är en Lotus enligt chassinummer och vad jag förstår krävs det en viss kreativitet och geografiskt urval för att kunna få plåtar på den. Så det är en tunerkärra, hur frän den än är är det långt ifrån en produltionsbil.

enligt Guinness så räknas den som produktionsbil.. Dock säger dom själva sen i filmen att det är den snabbast accelererande bilen...inte produktionsbilen....

hur som...Hennessey har acc-rekordet & Veyron SS har toppfarten....Egget har numera inget....

videon finns längst ner.

http://www.guinnessworldrecords.com/news/2013/1/video-watch-hennessey- . . . .

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

barre skrev:
sweanders skrev:
barre skrev:

enligt Guinness så räknas den som produktionsbil.. Dock säger dom själva sen i filmen att det är den snabbast accelererande bilen...inte produktionsbilen....

hur som...Hennessey har acc-rekordet & Veyron SS har toppfarten....Egget har numera inget....

videon finns längst ner.

http://www.guinnessworldrecords.com/news/2013/1/video-watch-hennessey- . . . .

Guiness rekordbok är en förlagsprodukt och inte en institution.

Egget har väl 0-300-0 rekordet fortfarande? Någon Hennesey inte ens provade.

Bugatti Veyron vs Agera Hundra
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (6314 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande