Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 4 besök senaste veckan (78621 totalt) |
Dodge Viper GTS -00 Hardcore Edition.
Jag tänkte lägga ut mitt projekt och fortsättningen på bilen jag köpte av min vän! Han har gjort ett bra jobb på den och jag har väl fixat en del på den och byggt en del på den även när han ägde den! Kolla in hans tråd så ser ni hur den var förut... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Jag kommer skriva och uppdatera allt eftersom jag hinner med text och bilder om ni gillar och tycker det är intressant det ni ser !!?? ![]() Den har varit helt nerplockad för genomgång och omlackering samt en genomgång av motorn. ![]() ![]() ![]() Pärlemovit vart den, Tack till GL's Billack i Karlskoga för ett suveränt jobb !! ![]() Vart även ett par blank svarta fart ränder ! ![]() ![]() Även buren fick sig en släng av vitfärg. ![]() En liten tjyvtitt på hur det vart... ![]() ![]() Racefälgarna på plats ! Custom beställda smidda Braid fälgar i dimensionerna 10,5x18 fram & 13,5x18 bak ![]() Maskinrummet.... ![]() ![]() V10 Power... ![]() ![]() _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||
Re:
Nää inte mer än att ha roligt och försöka hinna med track days och kanske utveckla den eller förfina vissa delar kanske man ska säga ! ![]() _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||
|
||
Det vart ca 15 varv på Gelleråsen idag och det funkade bra och det kändes bra.....
Tog det lite lungt så man får lära sig grejerna innan man står på fullt men jag låg på 1,14 tider på ett ungefär så det är väl en bra början tycker jag. ![]() _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||
Tänkte jag skulle dela med mig lite bilder från sommaren som har gått!
![]() Här är några bilder från Tierp... ![]() ![]() ![]() ![]() Sen fick jag bygga en ny torrsumpstank då den gamla inte var tät och därmed läckte. ![]() Plus att jag svetsade ihop ett nytt expansionskärl i aluminium istället för orginal i plast. Men i övrigt har det fungerat bra! Lite småfix / uppdateringar kommer det även bli innan sommaren. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||
|
||
Har varit dåligt med uppdateringar här då man inte hinner med allt man kanske vill....
När familjen hade gått och lagt sig ikväll så gick jag ut och grejade lite, jag skall bygga om torrsumpen lite och göra om slanganslutningarna på tråget bla. och sätta dit en elektronisk huvudströmbrytare och lite så. ![]() ![]() ![]() ![]() Tog hem en ny Snell 2010 kolfiberhjälm med HANS fästen på i firman för att se kvaliten på den och använda för jag tänkte skaffa mig ett Hybrid nackskydd så är man lite skyddad ifall man skulle hamna i trubbel.... ![]() Det känns bättre så !! ![]() ![]() ![]() _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 4 besök senaste veckan (78621 totalt) |