Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: 318IS Turbo. Kan säljas utan turbosaker. SÅLD
2110 besök totalt
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007

Trådstartare
SÄLJES: 318IS Turbo. Kan säljas utan turbosaker. SÅLD

Tja Jag måste nog sälja bilen tyvärr =( Tanken var att ha kört drifting serien och time attack men varken pengarna eller tiden räcker till. Och det är synd att en sån här bil står oanvänd så bättre någon får ha kul med den =)

Det är en riktigt fin 318IS från 91. Den är på riktigt 99 procent rostfri. Den lilla rost som finns syns knappt på bilderna (tanklocket och längs ned på framskärmar) Dock är frontplåten kapad i för att få dit IC och den avtagbara fronten. En innerskärm är uppkapad för ett av tryckrören.

Detta är absolut ingen utställningsbil. Den är byggd för att gå hårt och länge. Så för den som vill så kan man säkert snygga till massor saker.

Tar lite grov info om bilen.

Motorn har MBE sprut, 875cc deka spridare, T3T04 snurra, Ombyggd lastbils IC, Seriöst byggt grenrör, Malpassi BTR. Sachsmotorsport sinter och tryckplatta, Riktigt fint portad topp, svarvade kolvar, Lite isärjusterade kammar. 50mm ppf dump. Botten renoverades för några år sedan och har gått ett par hundra mil sedan dess. Hela toppen gicks igenom i vintras och fick nya tätningar, packningar, inslipade ventiler osv.

Fuelcell i skuffen med en 044 pump, 13mm matar och returslangar.

Sportstolar på original glidskenor, OMP ratt, LC-1 lambdamätare. Avgastemp, Vattentemp, Oljetemp, Oljetryck, Laddtryck. Skrapad på asfaltsmatta. Dörrsidor klädda med högtalartyg.

K-sport coilovers, Powerflex bussningar i framvagnen. Allt i bromsarna är i princip nytt med EBC yellowstuff belägg.

Fälgarna som medföljer är 2 st 17" AZEV A, 4st 15" fälgar (Bak på bilderna) Sen har jag ett helt gäng extra fälgar och däck till för den som vill köpa till.

Bilen är helt turn key. Motorn är mappad till 1,5 bar på BF95 nu och går mycket fint. Är dock en mycket safe mappning med låg tändning så finns en hel del mer att hämta. Specielt med E85. Chassit och hjulvinklar är injusterat bara att ge sig ut och gasa !

Soppasystemet är byggt för E85 så vill man är det bara mappa för det.

Har en hel drös med extra e30 delar som kan följa med för en liten extra summa. Det ligger mest ivägen i garaget ändå =)

Motorn och karossen kan säljas var för sig. Kan även sälja bilen i delar men då ska jag ha en köpare på karossen först. Kan även säljas utan turbosakerna om man vill det !

Pris. Kring 40-45K beroede på vilka fälgar man vill ha med och ev extra delar. Mycket rolig bil för småpengar.

Hör gärna av er om ni bara vill köpa motorn eller karossen så får vi komma fram till något bra pris på det. Minsta fråga så är det bara höra av sig

Mvh Markus 0723054860 markus_jonsson86@hotmail.com

Bilder finns här. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=75629

Motala
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Kan ta en vw caddy eller skoda pick up som dellekvid.

Motala
Här sen Apr 2007

Trådstartare
I veckan blir den besiktad så bara köra.

Motala
Här sen Apr 2007

Trådstartare
36K utan fälgarna !

Lund
Här sen Maj 2005

Sorry för OT:

Men lite skoj... är min gamla bil som jag monterade Turbo på 2003

så såg den ut då=)

Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007