Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1033 besök totalt |
SÅLD!: E36 325 med 6-växlar
SÅLD Hejsan! är med en liten klump i magen som jag måste försöka sälja min 325a som jag hade tänkt att ha som räser i sommar... Nyligen bytt lådan (m3 3.2) även kardanen bytt till 3.2ans, splirrans ny koppling och tryckplatta från sachs, sakerna har rullat ca 3 mil sen det sattes på, från verkstaden och hem. Anledningen till detta är att lådbytet inte blev helt som planerat, växelspaken sitter för långt fram, när växelspaken ligger i neutral så sitter där den där borde sitta när den är i 3an, den fungerar som den ska men sitter alltså fel, jag har ingen aning om varför det blev så, spakstället (och växellådsbalk mm) är också bytt och kommer från samma M3a som allt annat.. utöver detta fann jag att tröskellådan på passagerarsidan behöver rostlagas och att bilen inte går helt 100 på tomgång efter lådbytet (en mutter saknas på insuget som försvann i bytet), har inte orkat ta tag i någonting alls av detta sedan jag hämtade bilen dock, blev bara så besviken när jag sparat ihop pengar till detta och sen fungerade det inte som det var tänkt.. Så med gråten i halsen efter bytet tog jag kvarvarande pengar i spargrisen och köpte mig en annan fin 323a som var körbar och klar så att jag garanterat skulle ha en bil i sommar (tysklandsresa mm.).. så nu har jag 325an, 323an och ytterligare 2 bruks-e36or (sambon är jätteglad.... ![]() bara materialet till senaste verkstadsbesöket landade på 15 000:- så där startar vi budgivningen.. bilen är en vinröd sedan från 92 utan vanos, inredningen är ganska sliten, och där lite småfix som det brukar heta, men inget vrak.. jag nås här på forumet genom PM.. _________________ Emil Magnusson BMW e81 320d, e87 130i, e36 328 |
||
Re: SÄLJES: E36 325 med 6-växlar
Så kan det bli om man vänder spaken 180° fel, prova lossa den och vänd. ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
kände på mig att det var något sådant enkelt, men mekanikern envisades med att säga att det bara passade så som det blev ditsatt nu..
![]() med en bil för mycket i stallet är den dock fortfarande till salu, får se om jag orkar ta mig i kragen och fixa till det, tills det är gjort är iaf. priset detsamma.. och tack för infon Johan! _________________ Emil Magnusson BMW e81 320d, e87 130i, e36 328 |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1033 besök totalt |