Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-06-06 Anderstorp Långa Heldag Open pitlane 09-18.00
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (18560 totalt)
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005

Ja tack för en bra träff. Mer körtid kan man inte hitta.
Dock klarar inte bilen mer än 20 min pass innan drivlinan blir överhettad. Måste fixas.
Glad ändå, för bilen höll och fick en go känsla i körningen. Satan så kul det var. Körde med slicks för första gången och kommer nog aldrig köra på nåt annat med denna bilen. Äntligen kunde man utnyttja bilen fullt ut.

Fick aldrig min laptimer att fatta att vi var på anderstorp så jag fick inga varvtider. Tråkigt.
Hade häng på några porschar och en BMW tävlingsbil med honda motor körde jag ganska jämnt med. Lärde sig mycket och ligga bakom en sån och lära sig banan. Hoppas jag inte störde era tester för mycket.

Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012

Kul!

Ja tack för ännu en kul dag!

Riktigt skönt med en lång dag så man slipper stressa.

Min tredje gång på Anderstorp och banan visade sin finaste sida i solen. Fick riktigt bra känsla och bättrade på min tid med en....sådär 5 sekunder. 1.52,37 blev dagens bästa. Som blev uppmätt...

Harrys har strulat en hel del i år. Inte bara för mig utan för alla skulle jag tro. Tips från lärdom igår. plocka bort skal från din Iphone +/eller använd extern puck. Har man gult paustecken. starta om, gör vad som helst. Finns det tecknet i rutan så kommer den inte att börja ta tider ens när man passerar startomål.

Här finns två filmer från gårdagens övningar:

2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Kviborg
Sollentuna
Här sen Apr 2012

Re:

henrik rosengren skrev:
Har någon film eller filmer så kan det väl läggas upp eller en länk iallafall.

Jag är intresserad av ljudnivån på min gula Jagga.

Henrik

Har en kort filmsnutt tagen med luren.

http://s1121.photobucket.com/user/kviborg86/media/20130606_140137_zps9 . . . .

Du kommer först jävligt tyst, bmw som kommer efter låter betydlig mer![/url]

Volvo 740 Turbo

Ford Focus RS 2016

Såld Fiesta ST150 Track day preppad

Såld BMW E36 318ti compact
Citera
henrik rosengren
norra vram
Här sen Feb 2005

Kanon , det ljudet bör de inte kunna klaga på.

Henrik

Skövde
Här sen Jun 2005

Knäppte lite bilder, jag är nybörjare på foto så ni får ta bilderna som dom är.
Är det någon som vill att jag ska ta bort någon bild, så PM:a

Dags att ta oskulden på formelbil

Pontiac Fiero -87 Såld
BMW 525 -05
Citera
lowwet
Hallsberg
Här sen Jan 2013

Är det någon som lyckades knäppa några kort på min vinröda Volvo 850? Vore kul om nån hade det

Stockholm
Här sen Feb 2005

Tog visst ett par kort som lägger här.

Jag hoppas att någon fotokunnig lägger upp lite justa bilder.

Citera
Henrik Eldholm
Svenljunga
Här sen Sep 2004

Re:

lowwet skrev:
Är det någon som lyckades knäppa några kort på min vinröda Volvo 850? Vore kul om nån hade det

Det har jag säkert

Efter en grovgallring har jag iallafall 200 bilder som jag ska kolla igenom och snygga till lite.. Så det kommer, lite för fint väder för att sitta inne och redigera kort bara...

Kungsbacka
Här sen Jul 2007

Stort tack för en kanondag och en avslappnad och skön banträff. Kul med stor spridning mellan bilarna.

Ett annat stort tack till dig som åkte hem till Gislaved för att hämta en OBD-läsare och låna ut till mig! Miatan (den ljusblåa) strulade och motorn dog på banan. Visade sig vara kamgivaren som inte ville lira men jag bytte till min gamla Peugeot och körde med den på eftermiddagen. Smidigt när banan är 3 mil från garaget

Locost på banan
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Jag vill främst tacka alla som förbetalade thumbs up Det är tack vare er denna dagen kunde bli av thumbs up Ett stort tack allihopa
Dagen blev precis som jag hade önskat mig , lugn och mycket städat körning utav alla thumbs up blev några bogseringar men inte mycket mer än så
Jag hoppas att dagen föll i smaken för er som var där och att ni fick ut mycket körtid samt att ni fick umgås med varandra . Jag tyckte att det var mycket bra stämning i depån samt runtomkring
Och som sagt en skön variation på bilar och kul å se att man kan blanda formel med karossbilar
Som sagt tack alla
Ett stort tack till Andreas Wetterström , Sören Nordin , Patrik Freij , Kristoffer Hiddink samt 2st kompisar till Thomas med vita 944-an som ställde upp som personal i depån samt tornet thumbs up

--VVTS--
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Hittar någon en bild på en röd och svart Miata så blir jag glad.

MGB GT 1967
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010

TACK Maciek!!!!!!!
Tack alla andra med som bidrog till en kalasträff! Väldigt snyggt kört av alla, tyckte det flöt på riktigt bra ute på banan. thumbs up
Skitkul att få se alla roliga bilar som kom, var en hel hög med coola snabba bilar.
Och min egen dag då..... Bytat väldigt mycket på bilen in för denna säsong och nu var det premiär för en hel hög med grejor.
Hade jäkla problem med bromsarna på bilen, så fort dom blev varma så skakade det rejält i ratten.. Trist som tusan, men det vara bara att hålla hårdare i ratten
När jag väl hade börjat få upp lite temp i bilen och kände att flytet sakta var på väg så fick jag haveri på ett löphjul till multiremmen och det kastade in handuken. Vilket ledde till att generatorn inte ladda och det var slutkört thumbs down Hann inte med att få någon varvtid heller
Såg en del som gick rumt med kamera så fler bilder hade varit skoj thumbs up
MVH Johan i en grön gammal V8 Audi

Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008

Tack för en underbar dag! Jag kommer nästa år också!

Dock tror jag att mina framdäck tog slut....

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
carina
Göteborg
Här sen Jun 2013

Ny på att skriva
inlägg i forumet

130606 Anderstorp

Första gången nere på Anderstorp, men stämningen verkade bra och en del såg man tyvärr skruva mer än köra.

SLänger upp lite bilder som jag tog
Alla är def. INTE av toppkvalité men ni ser säkert vad det är ändå!!

Mattias.... fan det här gjorde du bra :-)

Klicka för större bilder!

Kristianstad
Här sen Aug 2005

Riktar också ett stort tack till Maciek
Trevligt arrangemang med en klart intressant spridning på ekipagen. Var verkligen skitskoj att gå runt och titta i depån. Håller med om att det till stor del rådde mycket god disciplin på banan. thumbs up till de flesta förare även om ett par porschar inte ville släppa förbi i första taget..

Tipset om skalet på iPhone är att ta på allvar. Efter att det åkte bort mot slutet av dagen noterades 1:55.70 med 197km/h som högsta fart med min 328ti som rullar på r-däck. (Så fick man det sagt )

Toyota Supra -84
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

frapp skrev:
Riktar också ett stort tack till Maciek
Trevligt arrangemang med en klart intressant spridning på ekipagen. Var verkligen skitskoj att gå runt och titta i depån. Håller med om att det till stor del rådde mycket god disciplin på banan. thumbs up till de flesta förare även om ett par porschar inte ville släppa förbi i första taget..

Tipset om skalet på iPhone är att ta på allvar. Efter att det åkte bort mot slutet av dagen noterades 1:55.70 med 197km/h som högsta fart med min 328ti som rullar på r-däck. (Så fick man det sagt )

Både tid och toppfart är grymt bra, förstår inte riktigt hur du får till så hög toppfart med den gamla hinken men men grattis Frapp!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Albertsson
Borås
Här sen Jan 2006

Grym träff!
Hade skitkul och hoppas på fler träffar av denna kalibern!

Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Underbar dag i det finfina vädret. Har tidigare haft problem med överhettade frambromsar på banor med lååånga raksträckor, men efter bytet till 314x32mm istället för 294x22mm är problemet äntligen ur världen. Begagnade STCC-slicks och bromsar man kan lita på medförde att bromspunkterna kunde flyttas fram, och en bättring av varvtiden från 1.56.4 till 1.51.96.

Mitt bästa varv:

Jag håller med om att den inbyggda GPS:en i dagens telefoner inte ska litas på. Blir till att skaffa en extern.

Ni hade lätt kunnat ta in 20 bilar till då det var ont om dem ute på banan. 65 här och 85 på Knutan får jag inte riktigt ihop.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
krstderik
Kristianstad
Här sen Jun 2013

Mitt första besök på en racebana. Tack till Fartfabriken och arrangören för en spännande och lärorik dag! Följaktligen har jag heller aldrig fotat bilar tidigare (i vilket fall inte i de här farterna), men här kommer några försök:
// Erik

Halmstad
Här sen Jan 2003

Ahh! Svartvita bilden på formelbilen var asgrym!!!

Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003

Inte så konstigt att jag gjorde en 360 innan karusellen.. ;-)

Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Eftersnack
2013-06-06 Anderstorp Långa Heldag Open pitlane 09-18.00
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (18560 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande