Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (18560 totalt) |
Ja tack för en bra träff. Mer körtid kan man inte hitta.
Dock klarar inte bilen mer än 20 min pass innan drivlinan blir överhettad. Måste fixas. Glad ändå, för bilen höll och fick en go känsla i körningen. Satan så kul det var. Körde med slicks för första gången och kommer nog aldrig köra på nåt annat med denna bilen. Äntligen kunde man utnyttja bilen fullt ut. Fick aldrig min laptimer att fatta att vi var på anderstorp så jag fick inga varvtider. Tråkigt. Hade häng på några porschar och en BMW tävlingsbil med honda motor körde jag ganska jämnt med. Lärde sig mycket och ligga bakom en sån och lära sig banan. Hoppas jag inte störde era tester för mycket. _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||
Kul!
Ja tack för ännu en kul dag! Riktigt skönt med en lång dag så man slipper stressa. Min tredje gång på Anderstorp och banan visade sin finaste sida i solen. Fick riktigt bra känsla och bättrade på min tid med en....sådär 5 sekunder. 1.52,37 blev dagens bästa. Som blev uppmätt... Harrys har strulat en hel del i år. Inte bara för mig utan för alla skulle jag tro. Tips från lärdom igår. plocka bort skal från din Iphone +/eller använd extern puck. Har man gult paustecken. starta om, gör vad som helst. Finns det tecknet i rutan så kommer den inte att börja ta tider ens när man passerar startomål. Här finns två filmer från gårdagens övningar: _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||
Re:
Har en kort filmsnutt tagen med luren. http://s1121.photobucket.com/user/kv Du kommer först jävligt tyst, bmw som kommer efter låter betydlig mer![/url] _________________ Robert Johnson Kviborg Volvo 740 Turbo Ford Focus RS 2016 Såld Fiesta ST150 Track day preppad Såld BMW E36 318ti compact |
||
Knäppte lite bilder, jag är nybörjare på foto så ni får ta bilderna som dom är.
![]() Är det någon som vill att jag ska ta bort någon bild, så PM:a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dags att ta oskulden på formelbil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Tomas Andersson Pontiac Fiero -87 Såld BMW 525 -05 |
||
Tog visst ett par kort som lägger här.
![]() ![]() ![]() ![]() Jag hoppas att någon fotokunnig lägger upp lite justa bilder. ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
Re:
Det har jag säkert ![]() Efter en grovgallring har jag iallafall 200 bilder som jag ska kolla igenom och snygga till lite.. Så det kommer, lite för fint väder för att sitta inne och redigera kort bara... ![]() _________________ Henrik Eldholm |
||
Stort tack för en kanondag och en avslappnad och skön banträff. Kul med stor spridning mellan bilarna.
Ett annat stort tack till dig som åkte hem till Gislaved för att hämta en OBD-läsare och låna ut till mig! Miatan (den ljusblåa) strulade och motorn dog på banan. Visade sig vara kamgivaren som inte ville lira men jag bytte till min gamla Peugeot och körde med den på eftermiddagen. Smidigt när banan är 3 mil från garaget ![]() _________________ Johan Svensson Volvo V60 laddhybrid till jobbet Mazda MX-5 NC till glasskiosken Locost på banan |
||
Jag vill främst tacka alla som förbetalade
![]() ![]() ![]() ![]() Dagen blev precis som jag hade önskat mig , lugn och mycket städat körning utav alla ![]() ![]() Jag hoppas att dagen föll i smaken för er som var där och att ni fick ut mycket körtid samt att ni fick umgås med varandra . Jag tyckte att det var mycket bra stämning i depån samt runtomkring ![]() Och som sagt en skön variation på bilar och kul å se att man kan blanda formel med karossbilar Som sagt tack alla ![]() Ett stort tack till Andreas Wetterström , Sören Nordin , Patrik Freij , Kristoffer Hiddink samt 2st kompisar till Thomas med vita 944-an som ställde upp som personal i depån samt tornet ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
TACK Maciek!!!!!!!
![]() Tack alla andra med som bidrog till en kalasträff! Väldigt snyggt kört av alla, tyckte det flöt på riktigt bra ute på banan. ![]() Skitkul att få se alla roliga bilar som kom, var en hel hög med coola snabba bilar. Och min egen dag då..... ![]() Hade jäkla problem med bromsarna på bilen, så fort dom blev varma så skakade det rejält i ratten.. Trist som tusan, men det vara bara att hålla hårdare i ratten ![]() När jag väl hade börjat få upp lite temp i bilen och kände att flytet sakta var på väg så fick jag haveri på ett löphjul till multiremmen och det kastade in handuken. Vilket ledde till att generatorn inte ladda och det var slutkört ![]() ![]() Såg en del som gick rumt med kamera så fler bilder hade varit skoj ![]() MVH Johan i en grön gammal V8 Audi _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||
Tack för en underbar dag! Jag kommer nästa år också!
Dock tror jag att mina framdäck tog slut.... ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||
_________________ Carina Olofsson |
||
Riktar också ett stort tack till Maciek
![]() Trevligt arrangemang med en klart intressant spridning på ekipagen. Var verkligen skitskoj att gå runt och titta i depån. Håller med om att det till stor del rådde mycket god disciplin på banan. ![]() Tipset om skalet på iPhone är att ta på allvar. Efter att det åkte bort mot slutet av dagen noterades 1:55.70 med 197km/h som högsta fart med min 328ti som rullar på r-däck. (Så fick man det sagt ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||
Re:
Både tid och toppfart är grymt bra, förstår inte riktigt hur du får till så hög toppfart med den gamla hinken men men grattis Frapp! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Underbar dag i det finfina vädret. Har tidigare haft problem med överhettade frambromsar på banor med lååånga raksträckor, men efter bytet till 314x32mm istället för 294x22mm är problemet äntligen ur världen. Begagnade STCC-slicks och bromsar man kan lita på medförde att bromspunkterna kunde flyttas fram, och en bättring av varvtiden från 1.56.4 till 1.51.96.
![]() Mitt bästa varv: Jag håller med om att den inbyggda GPS:en i dagens telefoner inte ska litas på. Blir till att skaffa en extern. ![]() Ni hade lätt kunnat ta in 20 bilar till då det var ont om dem ute på banan. 65 här och 85 på Knutan får jag inte riktigt ihop. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||
Mitt första besök på en racebana. Tack till Fartfabriken och arrangören för en spännande och lärorik dag! Följaktligen har jag heller aldrig fotat bilar tidigare (i vilket fall inte i de här farterna), men här kommer några försök:
// Erik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Erik Nilsson |
||
![]() ![]() Inte så konstigt att jag gjorde en 360 innan karusellen.. ;-) _________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (18560 totalt) |