Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 43813 besök totalt |
Renault Twingo RS med Cup-paket -09
www.blocket.se/stockholm/Renault_Twi Den här köper jag troligtvis imorrn om allt är OK med den. Passande att vi har ett RenaultSportforum på Rejsa redan ![]() Tanken är att kunna köra på lite banträffar med lägre driftskostnad än med CSL'en. En Twingo RS istället för den nuvarande Citroen C1'an jag har som vinterbil känns rätt, fortfarande en liten billig och skoj plåtburk ![]() ![]() ![]() ![]() Har kollat en del på www.twingo133.net men har någon tips på saker att kolla extra på imorgon när jag ska kika närmare på bilen så skriv gärna här i tråden. _________________ ![]() |
||||
Var det jag som planterade ett frö om en liten lätt GTI fransos?
Enligt transportstyrelsen väger den 1125kg tjänstevikt, inte fjäderlätt och inte jätte tung heller. Har du kollat försäkringskostnad? _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
ser klart underhållande ut, roligt att byta ut Cittran mot en riktig busbil trots att du var nöjd med den.
Känns som ett fynd för dom pengarna. Jag gillar det här med att slå underifrån, roligt att passera bilar för en halv eller rentutav en hel mille med en tjejbil! Jag säger GRATTIS! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
||||
Re:
Ja en Suzuki Swift Sport till exempel är runt 100kg lättare så Twingon är inte ett fullständigt lättviktsbygge tyvärr. Men att hitta en Swift Sport i Sverige för de här pengarna (Twingon: 55 tusen för en -09 med dryga 4000 mil) utan att den skulle vara både äldre och gått längre verkade svårt. En Clio Sport skulle även den bli betydligt äldre för de här pengarna även om Clion i sig kanske är ett vettigare val som bil (en klart vanligare bil i Sverige tex) Försäkringen för Cittran är drygt 4000:- och för Twingon drygt 6000:- så det får väl ses som hyffsat. Straffar sig att bo centralt antar jag. Salus Ansvar har maskinskadeförsäkring även på privatimportbil vilket känns som en bra trygghet när man köper beggat privat. Dessutom har den här bilen Blocketförsäkringen ![]() _________________ ![]() |
||||
Annars verkar ju cliosport 2006- heta, men lite andra pengar.
Typ 90K här hemma: http://www.blocket.se/ostergotland/R Typ 60k + en 10:a för hemtagning och reggning. högerstyrt från UK: http://www.pistonheads.com/classifie _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Vet inget om vad man skall kolla på dessa, men har inte hört nått dåligt om Twingon. så jag tror de sitter ihop helt OK.
Bilarna från Renault Sport brukar vara underhållande men ändå väldigt körbara och denna är säkerligen inget undantag. Så välkommen till Renaultträsket ![]() _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Re: På G: RenaultSport Twingo med Cup-paket
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Hur är det med kamrem? eller var detta den första med kedja? tror inte det, så kamremsbyte är väl som på alla andra 5 år och 12 000 mil. är väl en bra kostnad att ha koll på för då är det dags nästa år. Ring en verkstad och kolla pris och intervall (eller så kanske någon här har bättre koll än mig
![]() Men annars så är det väl bara att kolla det vanliga på en bil, bromsar (att den tar jämt och fint utan pulsationer samt att bakskivorna inte är rostiga), koppling, motor (inte har några konstiga ljud) allmänintryck. Men på en såhär ny bil så är det antagligen inga sådana problem. _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Re:
Danke! Stämmer att det blir kamrem nästa år. Och bakbromsarna är rostiga och vibrerar. Vet inte om det finns något alternativ till att byta bakskivorna. Typ svarva. Eller bromsa utih&¤te massa gånger ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Har du tur så kan du bromsa dem fina med handbromsen, men antagligen så är det byte som gäller. Men det är fortfarande mycket bil för pengarna + att om du nämner dessa grejor så kanske det går att pruta ![]() _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Underbart varv och vad skoj bilen låter! Förvisso måste den föraren ha massor av erfarenhet av körning på bana med tanke på hur snyggt han kör, så jäkla gott med i stort sett fullt spett över Schwedenkreutz och 100% genom angstkurve. Jag gillar också hur han rakt av bromsar sig förbi Minin nere vid Schwalbenschwantz
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jupp
![]() Bromsarna fram (inte bak) vibrerar när de fått temp. När allt är kallt vibrerar inget ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bara Rejsamärken som fattas nu ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 43813 besök totalt |