Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Mazda Miata MX-5
1, 2   >>
6114 besök totalt
IdaStrid
Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare

Säljer nu vår Mazda Miata Mx-5 eftersom tiden inte räcker till längre.

Den är helt omgjord och det mesta är utbytt på den. I nuläget kan jag tyvärr inte ge så mycket information eftersom det är en annan person som sitter på den. Självklart kan fler bilder och all information som ni vill ha tas fram vid intresse.

Pris hade vi tänkt (75000) 55000:- men eftersom vi gärna vill sälja den snabbt så kan priset diskuteras vid intresse. (Nu har vi sänkt priset rejält med 20000:- eftersom vi måste bli av med bilen för vi flyttar och har varken plats eller möjlighet att köra)

Hör av er via mejl idastrid_@hotmail.com
eller mobil. 0733-608153

Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Puff puff. Våren är här och snart även sommaren 😉

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Årsmodell och mil kan vara bra info thumbs up

Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Årsmodell -90
Gått runt 17000 men det mesta i bilen är utbytt för att bli en tävlingsbil och sen dess har den knappt gått något.

Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Ett ödmjukt tips - Över 70 kkr för en Miata årsmodell -90 oavsett skick är väldigt mycket - men om du / ni vill försöka få ut så mycket pengar som möjligt för bilen så blir det mycket lättare (i alla fall i det här forumet) om ni specificerar exakt vad som är gjort med bilen dvs vad det är för delar som är utbytta och till vad.

Lycka till med försäljningen

IdaStrid
Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Jag förstår att det är lättare men tyvärr sitter en annan person på den informationen som vi inte kan få tag på. Vi går gärna ner i pris om någon är intresserad men var tvungen att skrivanågot. Är någon intresserad av bilen så bara hör av er med ett bud så kan vi säkert komma överens ☺

Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Av motorhuven att döma så är detta en "systerbil" till den Miata jag äger. Gissningsvis sitter det då konidämpare och justerbara krängningshämmare på bilen. Min hade tidigare ett kompressorkit från Jackson Racing - denna kanske har det kvar.

Här är min bil i ett tidigare liv (nej, den ser inte ut så längre! ): https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4793

Kollar man på bilderna här så dyker bilder på Idas bil upp: http://www.miata.rules.it/

MGB GT 1967
Citera
IdaStrid
Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Tack så mycket Sonett7. Kan varken svara om det stämmer eller ej tyvärr. Är inte insatt själv i det utan har bara ägt bilen och vill sälja den nu, väldigt gärna. Så vet ni någon som kan vara intresserad så säg till.

Umeå
Här sen Maj 2007

Jag tog mig friheten att ta ett fax på bilen och den har ju körförbud sen 2011, verkar vara på grund av utebliven besiktning.
Sånt kan vara bra att nämna i annonser också

Mellan två banåkabilar..
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Du "bara" äger den men vet inget om den?

Epic annons.

Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Det är bara för att vi besiktigade den en vecka innan tiden så tyvärr gällde inte den eller vad man ska säga. Sen har vi inte besiktigat den i år för vi har inte börjat köra den eftersom vi inte haft tid. Jag och min sambo äger bilen men har inte tävlat med den utan bara kört lite på väg. Två som vi känner är det som har haft det stora intresset för bilat och har bytt ut och meckat med den innan vi köpte den och informationen om exakt vad de har gjort har inte vi eftersom vi aldrig varit helt insatta i tävlandet. Därav säljer vi nu den. Om ni är intresserade får ni gärna säga det och be om någon särskild info. så ska jag försöka få fram det. Annars behöver ni inte beklaga er för jag gör vad och berättar vad jag kan för att någon annan ska kunna få körglädje av denna.

Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Som sagt är det bättre och lättare för alla att om ni är intresserade, hör av er med de frågor ni har så ska jag försöka få fram infon och om ni vill titta på bilen går också det att lösa. Priset diskuterar vi om ni är intresserade för vi vill bli av med bilen då vi vill få loss pengar till ny bostad och nu står den bara still i garaget.

Längst ner i söder
Här sen Okt 2007

Re:

ninja skrev:
Ett ödmjukt tips - Över 70 kkr för en Miata årsmodell -90 oavsett skick är väldigt mycket - men om du / ni vill försöka få ut så mycket pengar som möjligt för bilen så blir det mycket lättare (i alla fall i det här forumet) om ni specificerar exakt vad som är gjort med bilen dvs vad det är för delar som är utbytta och till vad.

Lycka till med försäljningen

Nja, det är nog ett ganska vettigt pris, med tanke på att i princip allt är nytt o bytt på den bilen.

Jag fick själv 75000kr för systerbilen, som såldes med omonterad motor... och det är gjort mer på denna bilen eftersom han som byggde den fortsatte att bygga ett par år längre än vad jag gjorde!

Längst ner i söder
Här sen Okt 2007

Re:

zoddri skrev:
Jag tog mig friheten att ta ett fax på bilen och den har ju körförbud sen 2011, verkar vara på grund av utebliven besiktning.
Sånt kan vara bra att nämna i annonser också

Hehe, du har för mycket fritid...

Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Tack Allan. Tycker själv att det inte är i överkant. Hoppas på att någon är sugen fast jag inte vet all info, försöker få fram om någon vill ha. Det jag vet är att i princip det mesta är utbytt och den ska inte väga särskilt mycket.

Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Sänker priset rejält för att vi har ingen plats att ha den på längre och vill få ut pengar till bostaden vi köpt. 60000 om någon är intresserad av en snabb affär.

Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Sänker priset igen till 55000 då vi måste bli av med den. ☺

Kungsbacka
Här sen Jul 2007

Hej!

Jag vill sälja ett hus. Jag tänker inte tala om var det ligger, hur stort det är, när det är byggt, hur många rum det är, vad det är för uppvärmning etcetera. Det jag kan berätta är att det är rött med svart tak.

Vill någon betala 3 miljoner för det? Vid snabb affär kan jag gå ner till 2,5 miljoner.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är inte ute efter att vara dryg utan vill bara påvisa hur bristfällig den här annonsen är. Du måste ge mycket mer info om bilen om någon ska kunna vara intresserad av den. Enda chansen nu är att någon bor nära och vill titta på den som ren chansning.

Mvh Johan

Locost på banan
Citera
IdaStrid
Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Om du läst tidigare inlägg så ser du att jag vet om att den är bristfällig men eftersom vi själv inte har tävlat med den eller har så mycket kunskaper om det och personen som har går inte att kontakta och vi måste bli av med bilen så är detta min enda chans. Jag räknar inte med att någon på långväga ska köra ner utan att kanske någon i närheten skulle vara intresserad nog att komma och titta på bilen..

Ystad
Här sen Apr 2013

Trådstartare
Det är inte fråga om att jag inte Vill ge ut information utan att jag inte KAN.

Stockholm
Här sen Feb 2005

Mitt bud från 3 maj gäller fortfarande.
Med den info som finns på bilen är det just bud.

Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
1, 2   >>
6114 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande