| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder från Gruvrundan (Rally)
|
1676 besök totalt |
Fast med riktigt breddning helst =) mirafiori eller hur det nu stavas. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re: Bilder från Gruvrundan (Rally)
Vilken sträcka är bilderna tagna på ? Jag ställde mig och tittade hemma i trädgården på SS2(ca 1km in)
EDIT: Menade SS3. _________________
|
||||
|
Re: Bilder från Gruvrundan (Rally)
SS3. Dom hade skrotat där på nån SM tävling för några år sedan. Denna gång var det varnat så det gick som på räls... Angående den stora signaturen så är det så här: Har vid flera till fällen stött på bilder som jag tagit på sidor som jag inte har lagt upp dom på. I detta fall så kanske det inte avskräcker så mycket att "sno" bilden men jag hoppas i alla fall att namnet hänger med så att jag får lite ära för bilden !
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
|
Fredrik C, Förra tävlingen(SM) var det fyra eller fem bilar som körde av eftern knäppan.
Det är ju en dold kurva efter en knäppa och så korsar el-ledningen vägen just där så den kan man inte heller följa (Det var någon som gick efter den när olyckorna hände) Kör man lite fort flyger man ut på gärdet, det hände förra gången och en EVo5:a rullade. Sen tror jag det var någon mer som rullade. Men EVo5:an var den som fick mest skador. Det var en Corsa eller om det var en Clio som ställde sig på nosen i lördags och fick bryta, även att det var varnat. Han sa att det gick ca 200km/h innan knäppan... Jag tycker det låter mycket...
Det är ruskigt rakt innan krönet så nog kan det tänkas gå fort! Närmare 200 är nog inte omöjligt...
Över krönet så är det en vänster följt av en höger. På yttern i högern ligger det ett berg. Som jag fattade så hade evo5;an gått in i det o rullat mer än fem varv ut på åkern !!!
Bilderna är dock tagna i kurvan efter dessa dubbelböjar. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
Det stämmer nog bra, det blev inte billigt att laga vad jag hörde efteråt (min far är fd. rallyåkare så han får höra lite på avvägar...) _________________
|
||||
![]() |
Bilder o videos
Bilder från Gruvrundan (Rally)
|
1676 besök totalt |