Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: 2st E30 karosser i M3 utförande
4105 besök totalt
Robert Danielsson
Säffle
Här sen Mar 2004

Trådstartare

Jag tänkte på grund av plats/tid/intressebrist sälja mina BMWs

Den ena är i mindre bra skick med ett plastkit i tveksam kvalité moterat, den är mer eller mindre komplett med en 3,5l M30 motor förberedd för turbo, nyrenoverad och andra kolvar. MS-sprut av nyare modell. 5 bult med bromsar från 328 (med reservation för att vara felinformerad). Fjäderben med smalfjädrar och höjdjustering, hemmabygge med lös dämpare. Rätt bärarmar för att få hjulen på rätt ställe (m3 3,2?).

Den andre är i väldigt bra skick helt i plåt, däremot saknas det mesta.
Det finns dock stötfångare fram och bak från ACM, lamelldiff från 535 E28, rutor i lätt material, justerbara dämpare från K-sport, flockad panel, hydr handbroms, "lång växelspak", lite kolfiberväggar, hål i golvet bakom passagerare för torrsump, 5 bult, z3 styrväxel.

Fälgar finns 5st motorsport, och 4st BBS style5.

Ett par bilder på dem:

Och nr 2:

Bil 1 gör sej bättre på kort än den förtjänar, bil två sämre...

P 65000

t0765270438

MVH

Robert

Editerat in fler bilder, borde väl kunna vara ett alternativ till att ge sej på en äkta M3 vid större modifieringar, den i plåt är en 323 -84...snart veteran
Det är stdskärmar runt om, att den ser onödigt bred ut bak beror på att fälgarna hamnar långt in då det ej sitter skivor på.
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Du har pm!

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Mr Crowbar
Stockholm
Här sen Nov 2009

splitt-fälgarna på den senare e de 18"?
om så e fallet intresserad av att sälja löst?

Med vänlig hälsning Dennis

BMWSC #667

M3 E30 alpinweiss -90 N/A
Citera
Ivanko
Halmstad
Här sen Mar 2006

pris ?

pm:a priside!

mvh Ivanko

http://www.garaget.org/Ivanko
Citera
Robert Danielsson
Säffle
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Hej,

Bägge fälgomgångarna är 17", och priset för allt är 65000:-
Jag vore glad om jag blir av med allt samtidigt, ev spara finkarossen som garagesmycke i något hörn om ingen vill handla.
Att jag begär såpass mycket för några gamla 80tals bilar beror på skick och modell (M3) på finkarossen. Den klarröde är att betrakta mer som en hög delar för att få den andre komplett.

Jag passar på att editera in lite info om klarröda karossen/motorn från tidigare ägare:

Bilen är ursprungligen en E30 318 -85. Motorn som sitter i är en M30b34. Blocket är uppborrat till första överdimension, nya lager, packningar och en renoverad M30b35-topp.

I bakvagnen sitter det 318is bäramar, d.v.s skivbromsar och M3 E30-nav (fembultade). Framvagnen är konverterad till E36-fjäderben med insatsdämpare och coilovers, något som jag dock hade gjort en övervägning om det är vettigt att köra med p.g.a konstruktionen. (m3 3,2 bärarmar)

På karossen sitter ett glasfiberpaket med EVO-breddarna fram, trösklar och vanliga smala M3-breddarna bak. Kofångarna finns men är inte färdigställda. Framlyktorna är utbytta till den senare varianten med linser. Backspeglarna är M3-kopior.
Fälgarna på bilen är oförskämt fräscha BBS style 5 med vettiga AVON däck bak och sprillans nya däck av okänt fabrikat fram.
Bilen är garagelackad röd och finishen samt detaljarbetet är under all kritik.

//Robert
Citera
Robert Danielsson
Säffle
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Lyfter...priset går att diskutera.

Ha en bra sommar!

Robert
Citera
Robert Danielsson
Säffle
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Då var finkarossen såld, inte jätteförvånad om den blir snabbast i BMW-cupen 2013

Kvar finns klarröda bilen med 3,5l M30, 4st 17" BBS style 5 och 5 st 17" Motorsport.

20000:- eller vettigt bud, billigare utan fälgar...
Kom och köp!

//Robert
Citera
SÄLJES
4105 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande