Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2004-05-09 - MGCC Klubbtävling Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4
18157 besök totalt
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:
Dennis Kullman skrev:
Pär Hylander skrev:
Film ligger på i ngn vecka eller så på ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org , det vill säga axmedia.hopto.org
med användarnamn och lösenord "rejsa".
Ca 90 MB
mvh, Pär

Man tackar
Men... lite väl mycket porsche på den filmen, va

Det är väl vad man kan vänta sig av en Porscheåkande kameraägare och en en fotograf som är som är sambo med en annan Porscheåkare...

Jag förstår inte aaaaalls va du menar Pär...
Det blev ju riktigt bra thumbs up tackar, bockar och bugar.

Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Thomas_B skrev:
Till att börja med vill jag be alla deltagare på MGCC vårrace om ursäkt för dom problem som uppstod. Tävlingen blev tyvärr ett lågvattenmärke för våra arrangemang. Det var många orsaker som samverkade till att det blev som det blev. Vi har genomfört en intern utvärdering, men vi vill gärna ha era åsikter. Ett PM till mig är välkommet.

Personligen måste jag säga att det var kul att träffa er, men tyvärr var omständigheterna sämsta möjliga. Den enda som jag fick ett "lugnt" samtal med var Goran, som gjorde en klassiker. Det blev även en liten meningslös löptur med Ulf.
För er som jag inte fick tillfälle att prata med, så var jag killen i röd tröja i anmälningen. Egentligen skulle jag bara ha varit med som trainee, men det var bara att göra det bästa av situationen.

Jag försökte kolla av läget när folk lämnade tillbaka sina transpondrar och dom allra flesta var nöjda med dagen.

Jotack Thomas, jag hade kul thumbs up . Första gången jag har kört med MGCC (och med bilen och på tävling...). Att tidagningen inte var igång under första träningspasset var lite störigt men det spelade mindre roll då det var mycket trafik. Trotts allt tycker jag det var så pass kul att jag kommer köra fler gånger med er, och jag tror ni kommer göra det bättre framöver. Tack för en kanondag

Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004

Pär Hylander skrev:
Film ligger på i ngn vecka eller så på ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org , det vill säga axmedia.hopto.org
med användarnamn och lösenord "rejsa".
Ca 90 MB
mvh, Pär

Fasiken va kul o se er in action så att säga. Kan medge att man inte blir mindre sugen nu!
Anmälde mig direkt till PCS Mantorps träff i Juli.

Här sen Jan 2004

Tack för ert beröm. Det verkar inte ha varit så farligt ändå

goc931 skrev:

Jag kom till Svalöv på min färd hem, då Thomas ringde upp mig och sa att jag glömt lämna transpondern.
Gjorde ingen annan det? Jag såg ingen som var på väg till speakerstornet med en transponder i näven.

Det var faktiskt två till som åkte hem med transpondrar. Oftast går det dock bra att skicka dom med posten.

Växjö
Här sen Maj 2004

Hejsan!

Det verkar vara väldigt trevlig club racing!

I reglementet står det "Skyddsbåge/bur
obligatorisk i bilar utan bärande takkonstruktion.
Dock inte i Historic-klasserna A-E t.o.m. 1961 års modell."
Betyder detta att jag skulle kunna köra min 968CS utan båge och vara med på dessa tävlingar???

Hur aggresiv racing brukar det vara, jag menar man vill ju inte få kaross kontak !?!?!?

MVH

Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003

Det brukar heta "Gentlemen, start your engines."
Man vinner inga pengar på dem här race'n, så jag tycker inte att det finns någon anledning till att man skulle få närkontakt, men det finns inga garantier.
Jag har sett avslagna lampor och bucklor på dörrar efter en MGCC helg, men det är väldigt sällsynt. Oftast är det singelavåkningar. (Egen erfarenhet )
Då inga försäkringar gäller är det din plånbok som bestämmer hur tuff du vill vara.
Jag förlorade två placeringar för att jag var för snäll på Knutstorp senast.
Hade å andra sidan inte kunnat leva med att jag varit delaktig i en trasig Lotus Elite från tidigt 60-tal. En privat favoritbil. Det hade inte ens varit mitt fel om jag stängt till lite bättre.
Det är bara på kul, men man får nog vara beredd på att någon kanske får för sig att bromsa senare och inte kan hålla sitt spår utan sladdar in i någon annan...och det kan vara du.

Hoppas jag inte skrämt någon, utan att detta är något alla är medvetna om.

Välkommen! thumbs up

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
goc931 skrev:
Välkommen! thumbs up

Jo, det är går ju rätt så lugnt till, det lilla jag har sett ivf (3 race). Till saken hör att tävlingen avgörs på tidsträningen, och kommer det en snabbare bil bakom så har man inget att vinna på att stänga för den, utan det är ju smartare att släppa förbi på ett säkert vis. (väldigt enkelt, ta ett rejält ytterspår i en kurva så är den bakom om på ett nafs)

Sen körs det ett avslutande race, men det är så att säga bara på skoj. I vad mån det blir lite tätare racing ngnstans så är det helt självvalt menar jag. Vill man inte rejsa tätt så håller man avstånd helt enkelt.

Överlag tycker jag chaffiskompentensen verkar hyggligt hög, typ i stil med klass R2 på PCS banmöten och högre.

Kul om du oxo kommer, nu senast var det en formidabel invasion av transaxelporschar. Antar att där var en och annan anglofil som tycke det var mindre lustigt, eftersom ju riktiga sportvagnar ju är tillverkade i england på 1960-talet eller tidigare minsann

Torslanda
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:
goc931 skrev:
Välkommen! thumbs up

Jo, det är går ju rätt så lugnt till, det lilla jag har sett ivf (3 race). Till saken hör att tävlingen avgörs på tidsträningen, och kommer det en snabbare bil bakom så har man inget att vinna på att stänga för den, utan det är ju smartare att släppa förbi på ett säkert vis. (väldigt enkelt, ta ett rejält ytterspår i en kurva så är den bakom om på ett nafs)

Sen körs det ett avslutande race, men det är så att säga bara på skoj. I vad mån det blir lite tätare racing ngnstans så är det helt självvalt menar jag. Vill man inte rejsa tätt så håller man avstånd helt enkelt.

Överlag tycker jag chaffiskompentensen verkar hyggligt hög, typ i stil med klass R2 på PCS banmöten och högre.

Kul om du oxo kommer, nu senast var det en formidabel invasion av transaxelporschar. Antar att där var en och annan anglofil som tycke det var mindre lustigt, eftersom ju riktiga sportvagnar ju är tillverkade i england på 1960-talet eller tidigare minsann

Riktiga sportbilar är Tyska och tillvekade av Audi/DKW

Växjö
Här sen Maj 2004

Tackar för svaren!
Jag ska åka och kika på en tävling framöver så man får en uppfattning om hur det verkar.
Men innan man ger sig in på det ska man nog köra lite mer banmöten först.
Så kanske nästa år om man deltar i så många banmötet som man kan iår o får hjälp av instruktörer!

Har inte MGCC haft någon backtävling tidigare år också???

Citera
Patrik Norrman
Löddeköpinge
Här sen Feb 2003

Backtävlingen är i Minnesberg den 14 aug. Trevlig tävling!
Såg även idag på MGCCs hemsida att tävlingen på Sturup den 13 juni är flyttad till den 25 juli.
/Patrik.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
bjorre82 skrev:
Tackar för svaren!
Jag ska åka och kika på en tävling framöver så man får en uppfattning om hur det verkar.
Så kanske nästa år om man deltar i så många banmötet som man kan iår o får hjälp av instruktörer!

Rekommenderar licenkursen på Knutan på våren, mycket köra och mycket tid med instruktör. (Finns iofs säkert andra kurser som är minst lika bra)

Bjärred
Här sen Jan 2003

Patrik Norrman skrev:
Backtävlingen är i Minnesberg den 14 aug. Trevlig tävling!
Såg även idag på MGCCs hemsida att tävlingen på Sturup den 13 juni är flyttad till den 25 juli.
/Patrik.

JAAA!...för jag är på konferens den 13/6.
Kan dem inte, som tidigare, skriva på förstasidan vad det är som är ändrat, så man slipper leta igenom alla sidorna?

Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003

Pär Hylander skrev:
bjorre82 skrev:
Tackar för svaren!

Rekommenderar licenkursen på Knutan på våren, mycket köra och mycket tid med instruktör. (Finns iofs säkert andra kurser som är minst lika bra)

När jag tog licensen där var det en kille som sa att han hade kört 17 mil på Knutstorp den dan.
170/2,040=ca 85 varv...kan stämma!

bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

85 Varv ?!?!? Kör man mycket med instruktör då eller??? I sådana fall är det ju helt kanon!
Skulle vara kul att köra racing och detta verkar ju vara en klass där man inte ruinerar sig!

Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

bjorre82 skrev:
85 Varv ?!?!? Kör man mycket med instruktör då eller??? I sådana fall är det ju helt kanon!
Skulle vara kul att köra racing och detta verkar ju vara en klass där man inte ruinerar sig!

Jag körde två gånger med instruktör (7-8 varv om jag minns rätt), men jag hade fått mer instruktioner om jag hade frågat; de som var allra grönast fick mer tid med instruktörerna.
Det jag lärde mig av instruktören var väldigt bra; det hade tagit MÅNGA varv att komma på det själv...

Citera
Allmänt banåkaforum
2004-05-09 - MGCC Klubbtävling Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4
18157 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande