| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp!! STORA bromsbroblem :-(
|
1513 besök totalt |
|
Hej!! Jag har en e30 som jag har satt i audi s2 hydraliska bromssystem i pga av plats brist.. Jag har s2;ans servo pump,bromsservo,hydralbomb,huvudbroms cylinder.. porsche 996 bromsar fram och org bak .. Jag har mätt upp arbets tryck på 150 bar så det är som det ska men när jag trycker allt vad jag har i pedalen så saktar bara bilen ner.. Jag har flyttat abs enheten framför vänsterhjulet som jag har kopplat förbi nu pga av det krånglar för mig och jag vill va säker på att det är inte den som strular.. tacksam för hjälp.. mvh Krister _________________ krister karlsson |
|
Hej!
Nej luft är det inte då jag både trycker och suger ut den och jag har haft samma fenomen hela tiden.. Jag har bytt ut huvudbromsen, bromservon en extra gång för att va på den säkra sidan.. Jag har rätt arbetstryck som är på 150-155 bar så jag har inte bytt hydral bomben för den håller tryck.. [/img] _________________ krister karlsson |
|
hej
Jag hade 996 turbo bromsar på min s2:a , så jag vet att det ska fungera.. Pedalen är hård men jag får ingen vettig bromsverkan... Jag har gjoirt så det är identiskt med s2:ans pedalställ med slag längd och hävkraft.. Ingen som kommer på något så jag slipper ligga sömnlös
mvh k _________________ krister karlsson |
|
det låter helt klart som att servosystemet inte fungerar som det ska, jag förutsätter att du menar att 150 bars tryck är i servosystemet, dementera gärna detta om det inte stämmer. klassisk körskolefråga, men servosystemet funkar väl bara när motorn är på? stäng av motorn, trampa några gånger på pedalen, håll foten på pedalen, vrid igång motorn och känn om pedalen sjunker, det bör den göra oberoende av servo-typ. sjunker inte pedalen funkar inte servosystemet som det ska.
EDIT; http://20v.org/brakprob.htm en liten guide jag hittade
_________________ MVH |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1513 besök totalt |