Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Val av Time Attack/Demobil till företaget.
<<   1, 2, 3, 4   >>
19549 besök totalt
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Wärhner skrev:
erikjakan skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Lotus_Exige_S2_RGB_Edition_46313127.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/ostergotland/Lotus_Exige_240S_42991603.htm?ca=11 . . . .

/Erik


Eller denna: http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/lotus/exige-s2/lotus- . . . .



Denna modell är absolut något jag måste kolla upp!
Verkar riktigt vass!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

erikjakan skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Lotus_Exige_S2_Honda_46495716.htm?ca=11&w=1



Detta är en Pro bil vilket inte är så intressant i dagens läge.
Men verkar riktigt sjuk bil!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Känns som jag måste göra en ny lista på bilarna helt klart.

Suttit framför datorn nu i 16h och arbetat nu så återkommer med det.

Dock verkar 9 av 10 jag pratat med som är lite bilintresserade tycka 370z med.
Nismomodellen finns med sina 350hk och väger 200kg mindre än en M3 E92a.




kom gärna med flera förslag men tror knappast det finns några bättre alternativ om jag inte skulle ha mera pengar hehe.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8053




_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1007



Re:

Anton-Dekorteknik skrev:
Wärhner skrev:
erikjakan skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Lotus_Exige_S2_RGB_Edition_46313127.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/ostergotland/Lotus_Exige_240S_42991603.htm?ca=11 . . . .

/Erik


Eller denna: http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/lotus/exige-s2/lotus- . . . .



Denna modell är absolut något jag måste kolla upp!
Verkar riktigt vass!

Eller Erik Bohmans Cup 255 som finns till salu här på rejsa:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=83080

Biltråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77633

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460



Det handlar väl egentligen om en avvägning mellan att vara speciell eller snabbast?
Tråkigt nog så är ju de bilarna som redan är vanliga troligen de som också är bland de snabbaste.
Svårt att gå emot normen och ändå placera sig.
Jag kan inte reglementet men en sen modell av RX-7 har bra potential.
C63 AMG behöver ju i princip bara ett chip så hamnar de över 500hk
Z4M coupe känns som ett bättre val än 370Z

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
henrik__82
Gårdstånga
Här sen Aug 2008
Inlägg: 40




_________________
Henrik Petersson
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

erikjakan skrev:
Nä ingen rirkokare, så jäkla förutsägbart...

Kör på nåt mer exotiskt!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tvr-andere-t350c-r-carbonairbox-d . . . .

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tvr-andere-tamora-3-6-speed-six-c . . . .




Visst riktigt tuffa bilar men allt för stor risk känns det som med delar och finns inte mycket roligt för dom.
Inte min grej

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Fredrik Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Wärhner skrev:
erikjakan skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Lotus_Exige_S2_RGB_Edition_46313127.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/ostergotland/Lotus_Exige_240S_42991603.htm?ca=11 . . . .

/Erik


Eller denna: http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/lotus/exige-s2/lotus- . . . .



Denna modell är absolut något jag måste kolla upp!
Verkar riktigt vass!

Eller Erik Bohmans Cup 255 som finns till salu här på rejsa:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=83080

Biltråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77633



Den var ju verkligen asgrym!
Synd att pengarna inte finns just nu annars hade jag åkt och kollat på den.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Krullert skrev:
Det handlar väl egentligen om en avvägning mellan att vara speciell eller snabbast?
Tråkigt nog så är ju de bilarna som redan är vanliga troligen de som också är bland de snabbaste.
Svårt att gå emot normen och ändå placera sig.
Jag kan inte reglementet men en sen modell av RX-7 har bra potential.
C63 AMG behöver ju i princip bara ett chip så hamnar de över 500hk
Z4M coupe känns som ett bättre val än 370Z


Jo men det är lite så faktiskt.

Roligt att du nämner Rx7a då jag har en FD och en RB26a liggandes.
Tanken var att bygga ihop den och köra PRO näst år men tiden kommer inte
finnas till och den dealen jag hade innan som skulle hjälpa mig är inte aktuell längre tyvärr.

Så ser mörkt ut för det projektet

C63 och Z4m är för vanliga i folks ögon. Kolla förklaring nedan.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10585



Skaffa en sleeper som sprutar eld och gör folk överraskade på ett kul sätt.

_________________
Anders Hansson
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Okej lite nya input.

Jag har idag stått på en företagsmässa med bilen och jäklar vad Rx8an drar.

Just att folk frågar vad det är för bil och motor, dom går runt flera varv
innan dom frågar och gett bra kontakter och till och med offertförfrågor.

Det är just det som är viktigt rent företagsmässigt för mig.


Just därför känns Merca och BMW inte lika aktuellt.

Dock har jag haft koll på marknaden senaste månaderna och både 370z och M3an prisnivåer har droppat enormt

Närmare 50tkr så går hitta en M3a för straxt under 300tkr och 370z för 220tkr
Dock något jag märkt att R34an verkar vara rikigt svårsålda då dom ligger kvar i många. Månader nu.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
GREYHOUND
Norrköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 480



Men en Ford Focus RS drar verkligen blickarna till sig " en grön " jag vet thumbs up

_________________
Mikael Ståhling
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Vi har nu bestämt oss att finns pengarna kommer vi sattsa på en Nissan GT-R
då det är en så komplett bil för oss.

Skulle det inte gå hela vägen kollar vi på:

BMW M3
Nissan 370Z
Camaro SS
Lotus Exige
WRX STI Hatchback

Så nu är målet uppsatt högt och vi kommer kämpa allt vi kan för att vi ska lyckas

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Re:

Anton-Dekorteknik skrev:
Okej lite nya input.

Jag har idag stått på en företagsmässa med bilen och jäklar vad Rx8an drar.

Just att folk frågar vad det är för bil och motor, dom går runt flera varv
innan dom frågar och gett bra kontakter och till och med offertförfrågor.

Det är just det som är viktigt rent företagsmässigt för mig.


Ursäkta om jag låter korkad, men varför byta ut bilen då? Lägg ner ca hälften av vad en Nissan GT-R kostar och be t.ex. Rotary Performance bygga en sjukt potent 3-rotor eller en vass 13b REW. Går ju alltid att göra en Fastlane och åka med annan motor om man är anti-wankel.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Klurax skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Okej lite nya input.

Jag har idag stått på en företagsmässa med bilen och jäklar vad Rx8an drar.

Just att folk frågar vad det är för bil och motor, dom går runt flera varv
innan dom frågar och gett bra kontakter och till och med offertförfrågor.

Det är just det som är viktigt rent företagsmässigt för mig.


Ursäkta om jag låter korkad, men varför byta ut bilen då? Lägg ner ca hälften av vad en Nissan GT-R kostar och be t.ex. Rotary Performance bygga en sjukt potent 3-rotor eller en vass 13b REW. Går ju alltid att göra en Fastlane och åka med annan motor om man är anti-wankel.


Ingen korkad fråga alls.

1. Första problemet är att den inte får gå på gatan.
Det förstör mycket av reklamvärdet då man inte kan åka runt med den.

2. Att byta motor mot en 20b med singel och mappning osv inkl montering av allt så är vi uppe
i rätt saftiga summor, skulle säga minst 200tkr

3. Hamnar i Pro klassen på Time Attack vilket blir betydligt hårdare än Club ch på GTR.

4. Service på bilen är långt borta och 41mil till Rotary Performance och 11mil till 23GTR.
Så händer det något så är det betydligt jobbare.


5. Rent generellt kräver en sådan bil mycket mera tid och arbete än en GT-R med ny programvara och sedan chassi, broms och lättningsmoddar.
Det är ju bara kolla på dom extrema bilarna idag i TA hur mycket jobb och bekymmer dom har med sina bilar.
Jag kommer inte ha tid med det tyvärr.

6. Lättare att få sammarbete med andra företag.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306



Re:

Anton-Dekorteknik skrev:


Ingen korkad fråga alls.

1. Första problemet är att den inte får gå på gatan.
Det förstör mycket av reklamvärdet då man inte kan åka runt med den.

2. Att byta motor mot en 20b med singel och mappning osv inkl montering av allt så är vi uppe
i rätt saftiga summor, skulle säga minst 200tkr

3. Hamnar i Pro klassen på Time Attack vilket blir betydligt hårdare än Club ch på GTR.

4. Service på bilen är långt borta och 41mil till Rotary Performance och 11mil till 23GTR.
Så händer det något så är det betydligt jobbare.


5. Rent generellt kräver en sådan bil mycket mera tid och arbete än en GT-R med ny programvara och sedan chassi, broms och lättningsmoddar.
Det är ju bara kolla på dom extrema bilarna idag i TA hur mycket jobb och bekymmer dom har med sina bilar.
Jag kommer inte ha tid med det tyvärr.

6. Lättare att få sammarbete med andra företag.


Jag var lite otydlig ang. 20B-alternativet. Jag menade en NA-trimmad 20B, dock vet jag inte huruvida det är ö.h. lättare att få igenom besiktningen . Men jag förstår om ni även räknat på RX-8-alternativet och kommit fram till att det inte fungerar för er.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

Jag var lite otydlig ang. 20B-alternativet. Jag menade en NA-trimmad 20B, dock vet jag inte huruvida det är ö.h. lättare att få igenom besiktningen . Men jag förstår om ni även räknat på RX-8-alternativet och kommit fram till att det inte fungerar för er.[/quote]

Jag har ägt både en 20B och även Rx7 chassi (chassit såldes för 2 veckor sedan)

Renoveringen på den hade gått på MINST 60tkr (offert från Rotary P) så med motor så är det minst 100tkr bara där.
styrsystem inkl dashkit och mappning och inkoppling är 50tkr +
Sedan är det Turbo och grenrör soppasystem m.m. vilket är ytterligare 50tkr
Ska man inte montera allt själv med så är det ytterligare 50-100tkr

Springer väldigt lätt iväg.

Så nu ska garaget rensas av precis allt och börja på ny kula.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461



Ang 370Z är den sjukt lättrimmad för att vara sug, Patrik på Autotech bänkade nära 400hk med AEM luftfilterkit, helsats avgas med grenrör och mappning. Gjorde inte bort sig på Nurburgring heller.

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 901


Trådstartare
Re:

[quote="B5254T4"]Ang 370Z är den sjukt lättrimmad för att vara sug, Patrik på Autotech bänkade nära 400hk med AEM luftfilterkit, helsats avgas med grenrör och mappning. Gjorde inte bort sig på Nurburgring heller.[/quote

Det är riktigt grymt!

Vet du vad dom mätte innan trimningen?

_________________
Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461



Har för mig 330hk innan, precis vad den skulle. Bilfan gav lika mycket pulver med förbättrad andning som turbobilarna brukar ge med chip. Nu pratar vi iofs 3.7 liter, svarar bra på minsta ändring.

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
Allmänt banåkaforum
Val av Time Attack/Demobil till företaget.
<<   1, 2, 3, 4   >>
19549 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande