Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Mått topplagringar fram Evo 1-3
695 besök totalt
m_a_c
Töreboda
Här sen Jul 2012

Trådstartare

Hej

Har beställt nya coilovers till en Volvo S40-02. Skulle vilja ha dessa med 3D topplagringar för att kunna ställa caster. Verkar som det inte finns till min bil (som vanligt ). Men eftersom bak och framvagn har gemensamma delar från EVO 1-3 så kanske även topplagringarna ifram är lika. Är det någon som vet måtten på topplagringarna ifram på dessa bilar Volvo har 130mm mellan bulten.

Tacksam för hjälp.

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

m_a_c skrev:
Hej

Har beställt nya coilovers till en Volvo S40-02. Skulle vilja ha dessa med 3D topplagringar för att kunna ställa caster. Verkar som det inte finns till min bil (som vanligt ). Men eftersom bak och framvagn har gemensamma delar från EVO 1-3 så kanske även topplagringarna ifram är lika. Är det någon som vet måtten på topplagringarna ifram på dessa bilar Volvo har 130mm mellan bulten.

Tacksam för hjälp.

m_a_c skrev:
Hej

Tacksam för hjälp.

Bara framvagnen är samma., bak är det EVO 4
Kolla med Mats Kinnby här på rejsa eller hans företagsannons
www.xyz-sweden.com
Annars mkt nyttig info finns på www.evo123.net

Lycka till
............. / Kristian

m_a_c
Töreboda
Här sen Jul 2012

Trådstartare
tack för svaret. Kollat runt på evo forumet och kommit fram till att det är samma dämpare på bilarna. Men kan inte riktigt hitta någon info om själva topplagringarna.

695 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande