| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fråga om bränslerör i 940.
|
1578 besök totalt |
|
Hej. Har inte någon projekttråd pga bilen aldrig har använts på tävling. Hur som helst, jag håller på att bygga en banracing/grupp e rally av min 940. Har kommit fram till punkten att flytta bränsleröret in i bilen. Har hittat att man ska ha röret i ett stycke genom bilen. Dock hittade jag inget om hur tätt rörfästena ska sitta. Har ni nåtot tips på lämpliga? Den lokala järnhandel tog 9:- stycket. Tack på förhand. _________________ Jens Pedersen |
||
|
Re: Fråga om bränslerör i 940.
Det är ju inte direkt svårt att tillverka egna fästen om det finns mer tid än pengar. Skaffa någon plast, kläm ihop 2 lagom stora bitar och borra i skarven... _________________ Roland Johansson |
||
|
Var inom affären och hittade kabelklämmor i rostfritt. En bit slang på röret och sedan nita fast klämman över slangbiten så klarar den vibrationerna också. Kan fixa bild för den som inte hängde med.
_________________ Jens Pedersen |
||
|
Hej. Tack för svaren. Efter att ha studerat sbf regler kring grupp e så upptäckte jag att om man flyttar röret måste man homologering besiktning. Hade gärna sluppit det. Men eftersom jag har rivit ut all inredning så måste jag väl sätta tillbaka det igen?
_________________ Jens Pedersen |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1578 besök totalt |