Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Vilken bil är snabbast? 140hk eller 540hk?
3982 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Inte otippat men ändå....

Malmö
Här sen Feb 2003

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Magnus.... kände du igen vilken av slingorna på Bedford det var?? dvs vilka av Palmers motorsports bilarna man kör där??

SVAR: Den södra snabba slingan där man kör Lemans bilen och formelbilen

Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Ganska likt ändå med tanke på att bägge bilarna har väldigt lik vikt effekt. Tycker dock att det ser ut som att han tvingar fram en massa understyrning ur Porschen.

Skiljer ju bara två sekunder mellan dem. En skillnad som är betydligt mycket mindre än skillnaden som hobbyförare ger.

Typ på bana slår ganska hårt också. En Caterhamn med 140hk har väldigt låg toppfart pga usel aerodynamik.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Magnus.... kände du igen vilken av slingorna på Bedford det var?? dvs vilka av Palmers motorsports bilarna man kör där??

SVAR: Den södra snabba slingan där man kör Lemans bilen och formelbilen

Jepp. Formelbilslingan thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Ganska likt ändå med tanke på att bägge bilarna har väldigt lik vikt effekt. Tycker dock att det ser ut som att han tvingar fram en massa understyrning ur Porschen.

Skiljer ju bara två sekunder mellan dem. En skillnad som är betydligt mycket mindre än skillnaden som hobbyförare ger.

Typ på bana slår ganska hårt också. En Caterhamn med 140hk har väldigt låg toppfart pga usel aerodynamik.

Jo, som jag skrev i första inlägget, "inte otippat", var lite att ta i håller jag med om, jag gissar Porschen är snabbare än Caterhamen på många banor, t.ex. Anderstorp, Ringen... Kompisens Cayenne Turbo (inte S) är helt galet bra även i rondeller thumbs up

Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Andreas Millbro skrev:

Jo, som jag skrev i första inlägget, "inte otippat", var lite att ta i håller jag med om, jag gissar Porschen är snabbare än Caterhamen på många banor, t.ex. Anderstorp, Ringen... Kompisens Cayenne Turbo (inte S) är helt galet bra även i rondeller thumbs up

väghållningsmässigt är porschen oväntat bra med tanke på tyngden.... det som suger på vanliga S som jag har, är tyvärr bromsarna eftersom dom dör på typ 2-3 varv på mantorp..... men det är ju inte så oväntat iofs... ....

men kanske keramikbromsarna som på bilen dom testa funkar.... vet inte för såna har inte jag iaf...

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

"It's like driving your house!"

Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Millbro skrev:

Jag vet från egen erfarenhet.

Körde en gång på Anderstorp i min Seven och en dansk körde samtidigt med sin Cayenne.
Otroligt obehagligt när han emellanåt flåsade förbi mig ca 2/3 ner på långa rakan,
min mätare stod stumt på 207 km/h, fortare gick den inte då.

Men i första kurvan var man ju förbi igen.

Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Magnus S skrev:
Andreas Millbro skrev:

Jag vet från egen erfarenhet.

Körde en gång på Anderstorp i min Seven och en dansk körde samtidigt med sin Cayenne.
Otroligt obehagligt när han emellanåt flåsade förbi mig ca 2/3 ner på långa rakan,

Men i första kurvan var man ju förbi igen.

Jag har haft en snarlik upplevelse på Mantorp, när jag körde med GTI klubben och vart passerad på innern av Harri Joki i en V10 Touareg som krängde så jag trodde att den skulle tippa över min bil...

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Magnus S skrev:

Gick fort upp dit sen tog det liksom stopp.

På tal om stopp, fick bensinslut mitt i en omkörning av en lastbil med den där. Den där tanken var inte gjord för långfärder.

Lastbilschauffören undrade nog vad jag gjorde när jag tvärnitade i ytterfil och dök in bakom och vidare till parkeringsfickan.

Jönköping
Här sen Jul 2011

Känns som jag har satsat rätt då 240 NA-hästar resp 340 turbohästar i 950 ~ 990 kilo bil med liten frontarea MÅSTE vara en perfekt kompromiss Naturligtvis med RWD...

Tranås
Här sen Jun 2005

Spelar ingen roll hur stor man än har så kan det vara svårt att slå en sjua

Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004

Obizzz skrev:
Magnus S skrev:

Gick fort upp dit sen tog det liksom stopp.

På tal om stopp, fick bensinslut mitt i en omkörning av en lastbil med den där. Den där tanken var inte gjord för långfärder.

Lastbilschauffören undrade nog vad jag gjorde när jag tvärnitade i ytterfil och dök in bakom och vidare till parkeringsfickan.

På väg till Sturup med undertecknad sittandes bredvid! (Om du inte varit med om det tidigare?)
Trodde min sista tid var kommen

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Jurkko skrev:

På väg till Sturup med undertecknad sittandes bredvid! (Om du inte varit med om det tidigare?)
Trodde min sista tid var kommen

Nä, det har bara hänt en gång

Vilken bil är snabbast? 140hk eller 540hk?
3982 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande