Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 25562 besök totalt |
okej, här kommer lite intressant läsning och inspirationskällor.
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2298998&page=3 Väldigt intressanta saker på bilen, tex loggning av dämparkompressionen. http://www.miataturbo.net/race-prep-75/post-your-diy-aero-pics-63769 En sida där det finns många lösningar om förbättrad downforce. Funktion före utseende, men visst är dom ganska fräna miatorna som är rejält downforcekittade. _________________ Niklas Mannberg |
||
|
||
![]() Var och körde en sväng ikväll för att testa de nya fälgarna och däcken. Det kändes bara fint, dock känns de som att dom här däcken vill ha mer camber då känslan i styrningen påminde om innan jag justerade cambern med dom gamla däcken. Jag har några varv till att snurra på spindelleden föratt justera cambern. ![]() _________________ Niklas Mannberg |
||
Idag har jag kört Luleå-Umeå med bilen för att ställa undan den då jag har planerat en längre resa i vinter.
Jag hann köra 5 minuter innan det började vräka ner och det gjorde det de resterande 30 milen. Var nog många som tyckte jag var tokig då jag kom i min lilla taklösa bil! Nu är jag framme och värmer och torkar upp mig efter den blöta färden, och tycker ändå att det var ganska mysigt att köra i regnet, iallafall efteråt! ![]() ![]() _________________ Niklas Mannberg |
||
Nu var det ett jäkla tag sedan jag uppdaterade. Jag har varit runt i asien hela vintern, så det har inte hänt så mycket på bilen.
Jag har tänkt byta motor till en annan bottendel, en b230ft med smidda stakar, oringat, balanserat plus ett skelettsvänghjul pä 4.7 kg. Har skruvat bort kringutrustning så nu är motorn redo att lyftas ut. Har även slängt på lite färg på insuget. ![]() _________________ Niklas Mannberg |
||
|
||
Jag skruvade av tråget för modifikation med skvalpplåtar och göra volymen större!
Hittade denna i tråget. Tror det är ytterkanten från axiallagret! Lär vara fint spel i motorn axiellt, tur den ska bytas ändå! ![]() _________________ Niklas Mannberg |
||
Nytt oljetråg!
Mitt förra tråg var omgjort lite grann för att inte ta i backen av tidigare ägare. Men den rymde galet lite olja. ca 2.5l. Så jag lät göra ett nytt oljetråg som har samma höjd men byggd med samma djup hela vägen fram då jag inte har någon framvagnsbalk som är ivägen. Är såklart skvalpplåtar inbyggda i tråget. Jag har mätt med vatten nyss och kom fram till att nya tråget rymmer 7 liter ungefär. Borde ju klara mig ett tag utan oljekyl. Tillverkat av ESP. Har lackat den svart och är redo att monteras. ![]() _________________ Niklas Mannberg |
||
|
||
|
||
Re:
Måste nog fixa lite mer negativ fram på min, funderar på att sticka till garaget nu ikväll å skruva lite å sen sticka ut å provköraköra å ta lite mer bilder ![]() Meeen menar att du måste fixa mer camber nuuu! lika nu när du ändå har axeln lös ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 25562 besök totalt |