Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 43813 besök totalt |
Downsizening i pengar men inte körglädje. Jag vet, har nyligen gjort samma sak.
![]() Så det är på sin plats att säga grattis. ![]() ![]() Det kanske leder till att Renault får ett uppsving här på Rejsa? Ropa till om du vill ut och svänga på Tungelstavägen. Den är mer eller mindre gjord för våra bilar. Vill du ha körtillfälle så är det Challenge nu i helgen. Jag hade planerat att åka dit, men så kom jag på att vi har företagsfest i kväll. Och då funkar det inte att köra till Lunda i morgon. Återigen, kul att du är på banan igen. ![]() _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Hur pass lik är underpinningen ClioII'ans...
Mårten nämnde ju t.ex bromsarna. Hur är det med t.ex. fjäderben och bakaxel...? |
||||||
Re:
Bakaxeln är iaf visuellt identisk, fram verkar största skillnaden vara att krängaren fäster på fjäderbenet istället för på bärarmen. Den som är intresserad kan gå in här och kolla sprängskisser, de på Twingo R1 bör vara i stort sätt identiska med gatversionen. http://www.renaultsport.com/-Pieces- |
||||||
Re:
På bilbyggarspråk så är ju den här generationens Twingo baserad på ClioII'ans bottenplatta så det är nog både ett och annat lika. Men "bottenplatta" på bilbyggarspråk är ju ett väldigt speciellt uttryck som man som vanlig dödlig inte får helt grepp om. _________________ ![]() |
||||||
Re:
Ett bättre begrepp är väl plattform. Trevligt med Twingo. ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
Gamla Twingon är skoj. Jag gillar när det är lite underhållning i interiören så att säga ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Stämmer. Krocka lär ge mer än huvudvärk. 900kg i tjänstevikt ger inte mycket utrymme för säkerhetsdetaljer. Men i med en bur, vettiga stolar och en liknande motor du har så... ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
Nu hoppas jag slippa köpa nån till bil på länge men om jag skulle göra det, vad tror du nästa bil blir för nåt då ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag kommer sakna det trevliga chassiet och ännu mer gasresponsen i den lilla trepipen i Citroen C1'an som är till salu. Men jag kommer inte sakna de ökniga stolarna, den plastiga ratten och vägbullret... _________________ ![]() |
||||||
Nu vet vi varför....
![]() ![]() ![]() ![]() Bilmärken där förarna är mest benägna till ett snedsteg 1. Audi 22,21 % 2. BMW 13,79 % 3. Mercedes 8,73 % 4. Volvo 7,55 % 5. Volkswagen 5,74 % Bilmärken där förarna är minst benägna till ett snedsteg 1. Peugeot 0,38 % 2. Renault 0,51 % 3. Rover 0,53 % 4. Skoda 1,05 % 5. Hyundai 1,55 % http://www.automotorsport.se/artikla En förbättring på över 13 procentenheter _________________ Janne Ström |
||||||
Jag har en sådan där hemma fast i R2 variant,
Delarna är rätt dyra till att om man köper i sverige på plast grejer är det dubbelt mot och köpa direkt från renualt sport eller via finland! bromsarna är under all kretik men går och uppdatera till clio 197 sportens fram ok med ap skiva och ap ok bak |
||||||
Re:
Hittade dom här så jag slog till: www.lzparts.de _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 43813 besök totalt |