Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3124 besök totalt |
Vart avnjuta VLN?
Hejsan Kommer att va nere vid ringen då det körs VLN den 20/7. Har ni några bra tips på ställen man ser bra från? Gärna där det inte är allt för mycket folk. Att man får gå en liten bit gör inget. _________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
||
Re: Vart avnjuta VLN?
Jag tycker du skall kika på lite olika ställen, det går utmärkt att traska runt lite överallt. Förslagsvis börjar du traska uppe vid T13, genomfartsleden i Nurburg, sväng höger innan BMW testcenter, traska upp till du ser en avtagsväg (grus) åt höger precis innan bron så är du på vägen runt banan. Du kommer att se en hel del trevliga vyer vill jag lova. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Vi är sen innan bekanta med de vanliga ställena, brunnchen, ex-muhle och Adenauer forst, (saknar prickarna till u på mobilen).
Även flugplatz har vi traskat vid, så där kom min tanke att man går vidare till schwedenkreuz och upplever farten men hur ser man där? Och sen om man går vidare, hur ser man i fuchsröhe? _________________ Viktor Starkman |
||
Re:
Du ser utmärkt vid Schwedenkreutz, man kan stå 2m från banan, där är stigar bort mot aremberg eller en genväg ner till Fuchsrörhre och sedan vidare upp mot AF,Metzgefeld,wehrsiefen, och ner mot Adenau city, det går även att hyra mountainbike och ta sig fram med sådan. Finns att hyra bla i Adenau. Vänstersidan av Bergwerk är lite cool oxå men jag vet inte om man kan komma dit när det står flaggisar där, dom kanske gnäller då man kommer väldigt nära banan. Dit kan man komma om man svänger vänster i höjd med Getränkemarkt och kör en liten bit framåt och sedan parkerar på högersidan och traskar lite. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Schwedenkreuz anbefales ja. Det tar ca en halv time å gå dit, men hoy fart der og mulighter for action.
http://www.youtube.com/watch?v=qKdjC Bergwerk er Nein Nein! under race... javascript:emoticon(' ![]() _________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||
Et alterntiv til er å parkere i Brünnchen og gå mot karusellen. Om man har 2 biler, parkere en ved Bergwerk og gå fra Brünnchen til Bergwerk. Omtrent midt oppe i bakken fra Bergwerk er det en undergang og muligheter for å stå på andre siden.
_________________ Anders Lunde 47 varv på Nordschleife. BTG Audi 80 2.8quattro: 9.33.26 BTG Audi S4 B5: 8:34 |
||
Att gå från brunnchen till karusellen är inget för latmaskar, rätt drygt både dit och tebaks. Sedan tycker jag karusellen är betydligt trevligare att passera med bil än att ha som utsiktsplats.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Hej ola, jag ska också dit imorgon, vi är också rätt osäkra var man ska stå.
Vet du när det börjar? Btg dale kan tydligen fixa paddock pass, vet inte hur intressant det är dock. Tf på söndagen? Heldag, kan man räkna med mkt folk då? Ursäkta ot. ![]() ![]() _________________ Per thörnblad |
||
Det var iaf ganska bra fart på bilarna när de passerade i Schwedenkreuz.
http://www.youtube.com/watch?v=10iY3XNDQio Inför sista timmen så gick vi upp till T13. Kul att se lite olika partier av banan. _________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3124 besök totalt |