| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tappat bromsverkan, fattar inget..
|
7 besök senaste veckan (16568 totalt) |
|
Lossa röret som det inte kommer något ur, närmast h-cyl .......Eller där rören delar sig till höger och vänster. och se om det kommer vätska.
Kommer det....dra åt och förtsätt mot oker, så får du reda på var det är stopp. Det är inte ovanligt att det är spopp i slangar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
jepp låter enkelt och logiskt, undrar om det sitter någon reducering under bilen eller något annat skoj som splittar upp rören? _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Jag har inte mycket att tillföra förutom att jag hade bekymmer med ena frambromsen på min e32 när slangen helt plötsligt började agera backventil så man inte blev av med trycket i oket. När jag lossade oket släppte trycket och sen kom det inte en droppe ur slangen när man trampade på bromsen, men däremot ur röret när jag tog bort slangen.
På e30 sitter det ett t-stycke vid bakaxeln och det såg inte ut att vara några reduceringar i det. Lycka till, det tar något enormt på krafterna med såna bekymmer, hoppas det ger sig snart! _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||
|
Re:
Tack för din input, jo det här tär på mig och det finns inte oändligt med ork till sånt här. Måttligt skoj att köra från Malmö till Mantorp tur och retur för att ha en skitdag personligen. Nåja än finns det hopp om överlevnad för Compacten
Re:
Jag vet ganska precis hur det känns, med reservation för att man upplever saker och ting på olika vis. Efter att ha skruvat intensivt under en längre period med min andra bil blev det en liknande resa tur och retur till Kinnekulle med min kokande Nissan efter att jag hade missat Vårruset ett par dagar innan som jag hade bokat. Därav blev det att jag investerade i en andra-banbil. Troligen kommer den bli min första-banbil, också får jag käka glass och sladda med Nissan istället.
_________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Tappat bromsverkan, fattar inget..
|
7 besök senaste veckan (16568 totalt) |