| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Big Brake Kit 286-405mm
|
1728 besök totalt |
|
Tänkte Köpa bromsar till min bil och har en kontakt i Taiwan som jag handlar av. Men tänkte kolla om det fanns fler intresserade av billiga big brake kit? Som referens kan vi ta det kit som jag skall ha till min bil. Mitsubishi Evo III: 6kolvs ok med 330x32mm skivor. Ca 8500kr ink frakt. Och går man ihop några fler så skall man kunna kapa frakten lite till. Det är en känd tillverkare som endel kända märken använder sig utav... Oken är såklart gjorda så att andra belägg passar. Det är lite beroende på villket OK man väljer men här är några belägg som passar mitt OK. AP Racing CP3894D51 HAWK HB-109, HB-121 FERODO FRP3076, FRP3077 ALCON 1903 PAGID 8018 Wilwood 8618 Självklart är det ett komplett kit med Ok i valfri färg (inom färgkartan) Adaptrar till din bil Stålomsbundna slangar Bromsbelägg Monterings skruv Här kommer 2st bilder på hur det kan se ut.
Har inte satt någon deadline ännu, tänkte kolla om det fanns något intresse först över huvudtaget. Finns lite tillval att göra om man önskar oxå. T.ex Flytande skivor,Rostfria kolvar osv. Har ni något önskemål så kollar jag upp om det går att lösa. Med vänliga hälsningar Joel Engfeldt _________________ Joel Engfeldt |
||
|
Lite småsugen är jag, fast egentligen enbart på ett par sexkolvsok som tar belägg med djup på max 53mm (dvs oket i exemplet skulle kunna funka - Pagid specar djupet på belägget till 51mm). Montering skulle behöva till Megane III RS, dvs radialmontering, men det borde de ha ritningar på, tycker jag.
Om du kan få fram ett pris på det kan jag överväga läget. _________________
Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||
|
Jag kan vara intresserad av en uppsättning bromsskivor med bells, har du någon prisuppgift på en 302 eller 310mm skiva, mellan tummen och pekfingret.
Ska vara en direkt ersättare för Brembo 09.9935.14 /Janne _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||
|
Re:
Hejsan. Kul att du är intresserad! Det går med säkerhet att få tag i ett par skivor till din bil. Men frågan är om det är värt det då frakten blir väldans dyr. Jag tror du kommer billigare undan med att köpa ett par brembo här i Sverige. Men om du vill kan jag kolla pris ändå? Mvh Joel _________________ Joel Engfeldt |
||
![]() |
SÄLJES
|
1728 besök totalt |