Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4 besök senaste veckan (7275 totalt) |
SÄLJES:BMW Alpina B3 3.2 -97 SÅLD!
Det är en B3 3.2 Touring 1997. Ny besiktigad och nyskattad 25500 full servade mil. Ca 1000mil till nästa. Servicekostnad som vilken 328 som helst. Pris 47 000kr vsa Den är fin under och i inredningen men det finns små ytrostangrepp i några kanter på skärm, dörr etc. men absolut inget allvarligt. Lacken är annars mycket blank och fin, nylackades innan jag hämtade den (på min begäran). Underredet är behandlat i omgångar på firma och fick beröm på besiktningen. Allt fungerar och mycket bytt eller uppgraderat. ACC renoverad och koppling och alla bussningar bytta, bilstein coilovers och H&R krängare mm. Kittad för lite bankörning men bara rullat pendlarmil till jobb.(3500-4000mil/år) Ligger mycket fint på vägen. Original delar som träpaneler, blinkers, stödlager, stereo med CD-växlare etc. finns och medföljer. Dämpare och fjädrar finns ej kvar då dessa byttes pga. att dom var slut. Går som en dröm i motorn och alltid servad på firma enl plan (3ggr/år) och det finns en tjock hög med historik och kvitton. Jag är 3:e brukaren sen Jarls tog in den 98, och där jag köpte den 2010. Skulle tro att den har det mesta i utrustning som fanns att få 1997 så som: Ställbar ratt (höjd) Elhissar fram och bak C-lås med knapp på nyckeln ASC+T Taklucka Svart innertak Helläder svart 6-vxl manuell (M3) Avtagbar dragkrok Dubbelsidig digital klimatanläggning Farthållare Hi-Fi paket Gummi och tygmattor Elspeglar (M3 orig) Uppgraderingar: Bilstein B14 coilovers Millway ställbara topplagringar fram Millway stötdämparfästen bak Millway excentriska delrin bussningar i bärarmarna fram Millway aluminium bussningar i bärarmarna bak Länkarmsbussningar bytt från gummi till kulled, M3 orig. Nya kulleder bakre bärarm Nya silentblock orig. H&R krängningshämmare ställbara Beroende på pris ingår även CD med ipod interface och rattstyrning, extra uppsättning coilovers samt vinterdäck på fälg samt takräcke. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Thobias Wååg |
||||
Allt man kan önska sig på en banracingbil (som topic). Sorry, kunde inte låta bli. ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Re:
Flyttade nu annonsen till rätt säljesforum ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4 besök senaste veckan (7275 totalt) |