Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 23298 besök totalt |
Sakta men säkert går det framåt... Tänk om man kunde tillbringa mer tid i garaget..
Huset till oljekylaren reparerades och det verkar som vi fick det tätt. Passade på att montera nya packningar när vi ändå hade allt borta. Trångt , trångt men till slut var allt på plats igen. ![]() Behövde istortsett bara lossa grenrören för att komma åt "kylaren". Ibland är det tur att man inte har servostyrning och turbo ![]() ![]() Därefter dags för årets uppstart efter vinterdvalan och det verkar som allt är tätt. Det är en hel del kvar att göra . Tex måla inredningen, montera fast buren, sätta dit främre spoilern..osv.. ![]() ![]() Fick även hem nya r-däck. Toyo R888 fick det bli. Måste erkänna att man är grymt sugen på att testa att tävla i Roadsport. Men det får nog vänta lite.... _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Har äntligen fått buren på plats. Vilket jäkla jobb. Nästa gång blir det att köpa en färdig bur
![]() Har bara några dåliga bilder från byggtiden. Ska lägga in fler när jag får tid. Påbörjat... ![]() ![]() Buren lackas svart och resten av inredningen vit. Passade på att flytta på varvräknaren så man ser den lite bättre. ![]() Har även monterat dit den främre spoilern . ![]() ![]() och såhär blir den med banåkafälgarna med Toyo R888 225/50 bak och 205/50 fram. Skulle möjligen behöva lite spacer eftersom jag har ganska mycket camber. Mest för utseendet ![]() ![]() ![]() Testade att köra en gång på Sviestad och en på Mantorp. Bilen är riktigt skoj även om jag än så länge kör väldigt långsamt ![]() Ganska ovant med bakhjulsdrift.. Skulle ha kört i veckan men nu verkar vattenpumpen ha börjat läcka. Kommer en del vatten i framkant på motorn. Svårt att se då det droppar bakom plastkåpan till kamremmen. Har börjat riva lite men tvekar eftersom man måste släppa på remmen för att se nåt läckage.. *suck* _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Var längesen man uppdaterade sin egen biltråd fast man är inne på Rejsa varje dag.
Har blivit några körningar på Sviestad och Mantorp. Vattenpumpen byttes utan större problem. Däremot är det lite värre med luftningen av systemet. Svårt att få det riktigt bra. Ska testa några gånger till. Här är några bilder på hur den ser ut just nu. Det är lite smågrejer som skall fixas till. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Måste bara fråga varför ni valde att sätta dem bakre strävorna till buren uppe på hjulhusen och inte nere på tvärbalken som typ sitter i infästningen till bakdämparna???
Hjulhusen är ju inte dem stabilaste om man säger så ![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Re:
Vi funderade många gånger vart vi skulle sätta dem. Har kikat på en massa bilder på burar i 944or och det verkar vara 50/50 vart man sätter dem. Vi valde det stället mest för att det var enklare att svetsa dit plattorna och sedan skruva där. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Då var det första riktiga 944året till ända. Tanken var att ha roligt för en billig peng och det gick väl ganska bra.
Ett missöde med vattenpumpen gjorde att jag missade en månad mitt i sommaren vilket var lite trist. Körningen har gått hyfsat även om jag har mycket kvar till gränsen. Tanken till nästa år att prova några körningar med PCSR. Dock inte tävla. Ska även försöka komma iväg på några andra banor än Sviestad och Mantorp. Toyo-däcken verkar fungera bra. Köpte nya till säsongen och de lär räcka många körningar till. Jag kör helt enkelt för lugnt ![]() Höjdpunkten i år var annars Ringenresan. Dock i en RentForRing-Swift men jäklar så kul ![]() Lånar lite bilder från forumet. Hoppas det gör nåt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() och en bild från Ringen. Tyvärr så var en tvåhjuling i vägen en stund... ![]() _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
För all del (tror jag är skyldig till tre av bilderna).
Hoppas vi kommer ut tidigare på banorna nästa år så att vi kan stråla samman någonstans. Kinnekulle med TPC i början av augusti är att rekomendera, bilarna funkar klockrent på den banan och det är en massa körtid för pengarna. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Tänk vad kul det kan vara att starta upp en gammal 944 efter vinteruppehållet
![]() Snart dags för besiktning och sedan premiär på Sviestad den 2 April. ![]() (inte världens bästa bild...) _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Bilen har fungerat bra under sommaren.
Några svängar med LMS på Sviestad och sedan några körningar med Ösk. Finns en hel del att slipa på vad gäller föraren ![]() Bilen är som sagt till salu. Är så sugen på en Bmw m3 e36. Blir den inte såld så kan det nog bli att ta ut vagnbok till nästa säsong. ![]() Som den ser ut just nu. ![]() Och här kommer en liten film från Mantorp. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Som alltid är man ute i sista sekund med bilen .
Startade upp den i helgen och i dag var det dags för ett besök till Bilprovningen. I år orkade jag inte plocka ur buren utan tog bara bort den främre delen. Gjorde en chansning och den gick hem ![]() Besiktad utan anmärkning. !! Frågade även om det fanns möjlighet att väga bilen och det var inga problem. Helt gratis.. Kanske berodde på att besiktningskillen testade bilen lite extra länge och gav den tummen upp ![]() Och vågen stannade på 1040 kg . Detta med ca 25 liter bensin. (iofs utan främre delen av buren men med passagerarstolen i.) Ska erkänna att jag blev positivt överraskad ![]() _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
Här kanske man måste uppdatera lite..
Har blivit några turer med ÖSK på Mantorp och en gång på Sviestad med LMS. I sista sekund anmälde jag mig till Fordklubbens träff på Gelleråsen. Det var ingen större trängsel på banan och vädret var kalas. Välorganiserat med snabba flaggvaktsbyten osv. Ingen dötid ![]() Jag var långt ifrån snabbast bland en massa högvarviga Hondor men kul var det ![]() Gelleråsen är en kul bana! Även om jag aldrig lyckades få till utgången till startrakan..... Måste verkligen köpa en extern puck till Iphonen. Harrys laptimer vill inte riktigt fungera som det är tänkt. En bild från depån... ![]() _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 23298 besök totalt |