Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16016 besök totalt |
Re:
![]() ![]() |
||||||
Släpets...
Totalvikt... Tänkvärt är i sammanhanget släpets totalvikt. Man kan inte hänga på vad som helst på kärran. Tänk att det är ett 1500 släp som mitt. 990kg lastvikt. En av bilarna väger typ 850kg , då har jag kvar 140kg till hjul mm som kan läggas in i bakluckan.. Sen måste man tänka på kultrycket .. Om man lastar all tyngd framtill. Men enkelt att lasta bilen någon dm bakåt. Svårast blir när jag drar quattron på släpet.. Den väger 1250kg tom , och då ligger jag med 260kg överlass. Men det är enkelt att flytta runt en enkelaxelvagn.. Enklast blir nästan att skaffa en racebuss upptill. _________________ Emil Nilsson Ordförande Audi Clubsport Team Tidsoptimisterna Racing Audi Club Sport |
||||||
Re:
![]() |
||||||
Re:
När jag hade gatreggad rejsbil som var "aningen" tung för släpet så satte jag fast regplåtarna med kardborreband mha dubbelhäftande tejp för att enkelt kunna ta bort vid transport. Funkade kanon! _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||||
Re:
Ja, exakt. Det är vågen jag fruktar numera.. E-kortet ordnades hyfsat enkelt på 6 veckor. De vanliga kollar körkort, och min gamla 90 quattro ser nästan ut som en vanlig 80, iallafall på håll... _________________ Emil Nilsson Ordförande Audi Clubsport Team Tidsoptimisterna Racing Audi Club Sport |
||||||
Re:
Räknas det som tappad om polon körde in i mig och slet loss hjulet och dundrade in i en buss? Han svängde ut från bussfickan in i släpet. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Re:
Pust, nej ![]() aha, så polons skada höger fram är en busskrock och vänster fram är från ditt släp ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
Jo, mosad framskärm, hakade i släpet och följde med fram in i bussen. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Re:
Men det var ju en polo vilket även det är en sport visserligen även det med hästkrafter. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
Man kan inte begära att ens kära (?) med/mottrafikanter ska se något som obetydligt hinder i trafiken som ett biltranspottsläp. I varje fall inte här i Fjollträsk. Fick en Kebabambulans i sidan på mitt förra släp mitt på St.Eriksgatan, han skulle bara byta fil för att tjäna 20 meter....
![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Re:
Vad menars med svetsa inte på släpet. är det att man får inte montera något eller innefattar det även reparationer? _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16016 besök totalt |