Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1811 besök totalt |
Vad skiljer mot vad andra har sagt? Nyfiken!! När jag kört Twingon, dvs med mindre pulver ![]() Jag utnyttjar även lite mer ut åt höger för högre fart i slutet av snabbvänstern och kortrakan innan F2-kurvan, undrar om Alx tajtare spår är tack vare slicksen, att farten vs greppet gör att det inte behövs? Jag övar på att försöka få till den tidigare och mjukare trailbrakingvarianten in i depåkurvan vilket jag har lite svårt att få till, jobbar på det ![]() Kul att klura på körteknik ![]() _________________ ![]() |
||||
Vidare spår i startkurvan med tidigare apex för att senare drifta ut mot höger. För min del äter det bara däck utan att det går fortare. Ligga långt till vänster innan parisen och gå in i kurvan mitt i banan. Funkar dårligt för mig, brukar eftersträva att träffa sista "stenen" på båda inre curbsen och hålla samma rattutslag där emellan. Slicka högerkanten innan chikanen och svänga in så att man kör rakt in i den längs vänsterkanten. Blir någon konstig sväng med bromsning för mig. Svårt att beskriva körning med text märker jag ![]() Spåret jag kör nu är likt filmens. Jag kör något senare apex i startkurvan och vid vänstern efter krönet. Får prova att efterlikna varvet nästa gång man är på Mantorp. _________________ Andreas Andersson |
||||
|
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1811 besök totalt |