Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bromsbelägg och bromsdamm?
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (6932 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Så var det dags för bromsbeläggs byte. Och ännu en gång så står jag och kliar mig i huvudet

Efter de många och långa trådarna så vet jag vilka som är de bästa beläggen. MEN eftersom bilen används till vardags och jag inte är speciellt stor idol av "LeMans ränder" av bromsdamm längs sidorna på bilen så undrar jag:

Vilket av racebeläggen skitar ner minst? Pagid, Carbontech, PF eller Ferodo?

640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Re: Bromsbelägg och bromsdamm?

ThomasT skrev:
Så var det dags för bromsbeläggs byte. Och ännu en gång så står jag och kliar mig i huvudet

Efter de många och långa trådarna så vet jag vilka som är de bästa beläggen. MEN eftersom bilen används till vardags och jag inte är speciellt stor idol av "LeMans ränder" av bromsdamm längs sidorna på bilen så undrar jag:

Vilken som skitar ner minst av ovanstående vet jag inte men jag kan med säkerhet säga att mina Corbotech Panthter Plus skitar ner duktigt (och skriker som visselpipor i stadskörning... ) Jag har nyligen satt på mina och dom fick sin första smak för bana nere på licenskursen på Sviesta (vi var väl där samtidigt?). Trots damm & skrik så är jag faktiskt helt nöjd för det är ju trots allt för den typ av körning dom sitter där.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag antar att du läst vad jag skrivit tidigare om hur mycket PF97 skitar ner jmfrt med Pagid RS19 när det gäller gatåka

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag antar att du läst vad jag skrivit tidigare om hur mycket PF97 skitar ner jmfrt med Pagid RS19 när det gäller gatåka

Det finns bara Pagid blå till Golfen, skitar de ner likvärdigt med de Gula?

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:

Det finns bara Pagid blå till Golfen, skitar de ner likvärdigt med de Gula?

Minns inte

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det fanns ett PF belägg till M3 som passade, då borde samma finnas som Pagid RS19..... (hoppas jag)

Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Jag kör PF97 på Porschen och dom skitar ner och gnisslar som ett godståg.

Men när dom är varma funkar dom ypperligt!
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Hur mycket sotar Ferodo DS2500?

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Riktiga belägg är gjorda av kol. Om du inte orkar göra rent fälgarna, kan du köpa PBR MetalMaster; de är gjorda av järn.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003

DS2500 skitar inte ner särskilt mycket och är dessutom riktgt bra.

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
ice skrev:
Riktiga belägg är gjorda av kol. Om du inte orkar göra rent fälgarna, kan du köpa PBR MetalMaster; de är gjorda av järn.

Jag vill försöka slippa att tvätta fälgarna varje dag....

640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

ThomasT skrev:
ice skrev:

Jag vill försöka slippa att tvätta fälgarna varje dag....

Fäljar tvättar man väl bara när man vill få ner den ofjädrade vikten?

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag tror att jag bestämt mig nu....

Pagid RS44, RS42 eller RS19..... alltså röd, blå eller gul.... de blå är de enda som passar direkt, medans de andra får moddas lite.

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

ThomasT skrev:
Jag tror att jag bestämt mig nu....

Pagid RS44, RS42 eller RS19..... alltså röd, blå eller gul.... de blå är de enda som passar direkt, medans de andra får moddas lite.

Jag kör med blå Pagid RS19 på min bil och jag tycker att dom skitar när fälgarna ganska bra. Dom skriker lite, gnisslar och håller på i stadskörning men när dom blir lite varma så blir det bra bett i dom thumbs up

--VVTS--
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

pagid blå skitar inte ner alls mycket jämfört med PFC97, de greppar dock urkass kalla.

Göteborg
Här sen Jul 2003

Fyhr skrev:
pagid blå skitar inte ner alls mycket jämfört med PFC97, de greppar dock urkass kalla.

Mina skitnar när ganska mycket , jag får tvätta mina fälgar var tredje dag annars ser dom ut som Volvos mörka titan fälgar. Att dom är urkassa kalla tycker jag med.

--VVTS--
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Maciek Matwiejczuk skrev:
Fyhr skrev:

Mina skitnar när ganska mycket , jag får tvätta mina fälgar var tredje dag annars ser dom ut som Volvos mörka titan fälgar. Att dom är urkassa kalla tycker jag med.

Tvätta fälgarna var trejde dag hade jag aldrig orkat, åker hellre runt med lite mörkare fälgar i sånna fall PFC97 var dock helt sjuka, efter 2 veckor var mina f.d silvriga fälgar kolsvarta! De är INTE lätta att få rena heller... inte lätt att få bort dammet från karossen heller... men nu är bilen fin igen och aldrig mer PFC på en gatbil i min ägo! De har helt fantastiskt grepp både kalla och varma, men det är inte värt det i min mening, på en ren racebil kanske, men inte annars!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Maciek Matwiejczuk skrev:
Jag kör med blå Pagid RS19 på min bil och jag tycker att dom skitar när fälgarna ganska bra. Dom skriker lite, gnisslar och håller på i stadskörning men när dom blir lite varma så blir det bra bett i dom thumbs up

RS19 = gula Pagid

Här sen Jun 2003

Jag tycker denna sida är ganska bra för att hålla reda på pagidfärgerna:

http://www.motorsportworld.co.uk/frame-detail.asp?PAGE=/pagid-pads-dis . . . .

Själv kör jag med RS4-4 orange då dom inte hade blå inne när jag beställde. Dom skriker fruktansvärt mycket när man har pyst runt med bilen ett tag men efter några hård inbromsningar på motorväg så tystnar dom en stund. Funkar bra på bana och slitaget kan jag inte bedömma än. Men dom dammar rätt kraftigt för mig iallafall, men det brukar vara lätt att tvätta bort.

200sx S13 '93
OGS #202 - Jonas200sx
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag minns inte superexakt men har iaf för mig att de blåa Pagiderna jag hade på bilen för länge sen nog skitade ner mer än gula RS19. Jag tycker att RS19 inte skitar ner alls men det beror ju på vad man har för referensramar

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Re: Bromsbelägg och bromsdamm?

640k skrev:
ThomasT skrev:

Vilken som skitar ner minst av ovanstående vet jag inte men jag kan med säkerhet säga att mina Corbotech Panthter Plus skitar ner duktigt (och skriker som visselpipor i stadskörning... ) Jag har nyligen satt på mina och dom fick sin första smak för bana nere på licenskursen på Sviesta (vi var väl där samtidigt?). Trots damm & skrik så är jag faktiskt helt nöjd för det är ju trots allt för den typ av körning dom sitter där.

Var det måhända du som kom in i depån med röda skivor?
Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (6932 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande