| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bromsbelägg och bromsdamm?
|
3 besök senaste veckan (6958 totalt) |
|
Så var det dags för bromsbeläggs byte. Och ännu en gång så står jag och kliar mig i huvudet
Efter de många och långa trådarna så vet jag vilka som är de bästa beläggen. MEN eftersom bilen används till vardags och jag inte är speciellt stor idol av "LeMans ränder" av bromsdamm längs sidorna på bilen så undrar jag: Vilket av racebeläggen skitar ner minst? Pagid, Carbontech, PF eller Ferodo? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Re: Bromsbelägg och bromsdamm?
Vilken som skitar ner minst av ovanstående vet jag inte men jag kan med säkerhet säga att mina Corbotech Panthter Plus skitar ner duktigt (och skriker som visselpipor i stadskörning... ) Jag har nyligen satt på mina och dom fick sin första smak för bana nere på licenskursen på Sviesta (vi var väl där samtidigt?). Trots damm & skrik så är jag faktiskt helt nöjd för det är ju trots allt för den typ av körning dom sitter där.
_________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
Det finns bara Pagid blå till Golfen, skitar de ner likvärdigt med de Gula? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Minns inte
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Jag vill försöka slippa att tvätta fälgarna varje dag.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Fäljar tvättar man väl bara när man vill få ner den ofjädrade vikten?
_________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
|
Jag tror att jag bestämt mig nu....
Pagid RS44, RS42 eller RS19..... alltså röd, blå eller gul.... de blå är de enda som passar direkt, medans de andra får moddas lite. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jag kör med blå Pagid RS19 på min bil och jag tycker att dom skitar när fälgarna ganska bra. Dom skriker lite, gnisslar och håller på i stadskörning men när dom blir lite varma så blir det bra bett i dom _________________ --VVTS-- |
||||
Mina skitnar när ganska mycket , jag får tvätta mina fälgar var tredje dag annars ser dom ut som Volvos mörka titan fälgar. Att dom är urkassa kalla tycker jag med. _________________ --VVTS-- |
||||
Tvätta fälgarna var trejde dag hade jag aldrig orkat, åker hellre runt med lite mörkare fälgar i sånna fall PFC97 var dock helt sjuka, efter 2 veckor var mina f.d silvriga fälgar kolsvarta! De är INTE lätta att få rena heller... inte lätt att få bort dammet från karossen heller... men nu är bilen fin igen och aldrig mer PFC på en gatbil i min ägo! De har helt fantastiskt grepp både kalla och varma, men det är inte värt det i min mening, på en ren racebil kanske, men inte annars!
_________________ Pontus Fyhr |
||||
RS19 = gula Pagid _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Jag tycker denna sida är ganska bra för att hålla reda på pagidfärgerna:
http://www.motorsportworld.co.uk/fra Själv kör jag med RS4-4 orange då dom inte hade blå inne när jag beställde. Dom skriker fruktansvärt mycket när man har pyst runt med bilen ett tag men efter några hård inbromsningar på motorväg så tystnar dom en stund. Funkar bra på bana och slitaget kan jag inte bedömma än. Men dom dammar rätt kraftigt för mig iallafall, men det brukar vara lätt att tvätta bort. _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||||
|
Jag minns inte superexakt men har iaf för mig att de blåa Pagiderna jag hade på bilen för länge sen nog skitade ner mer än gula RS19. Jag tycker att RS19 inte skitar ner alls men det beror ju på vad man har för referensramar
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re: Bromsbelägg och bromsdamm?
Var det måhända du som kom in i depån med röda skivor?
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3 besök senaste veckan (6958 totalt) |