| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ultraljudstvätt i Stockholm
|
2 besök senaste veckan (2501 totalt) |
|
Hej, undrar om någon vet vem som utför ultraljudstvätt i Stockholm? Skulle behöva få mina förgasare rengjorda. Mvh Micke |
||
|
|
||
|
Har läst lite olika åsikter om denna, funderar dock på den lite större varianten så man får i hela förgasare, samt att den värmer upp vattnet:
http://www.kjell.com/sortiment/hus-h Och vad ska man använda för rengörningsmedel? Mvh Micke |
||
|
tvättmedel kan man anv. samma som man skulle anv. om man handtvättade.
Jag skulle kika efter något relativt pH neutralt om jag skulle tvätta en gasare för att minska missfärgning av materialet. Temperatur är i stort sett ett måste om man har oljiga detaljer och konventionella tvättmedel. Runt 60 grader brukar vara en magisk gräns för mig när jag kör med tvätten på jobbet. Under 60 grader blir det inte alls lika bra. _________________ Mats Andersen |
||
|
Re:
Hej, tack för tips! Jag hittade ett allrengöringsmedel från Flügger färg med PH 8 som kunde användas till alla material som tål vatten. //Micke |
||
|
Jag har nu ultraljudstvättat förgasarna och de blev mycket rena och fina. Kan faktiskt rekommendera den dyrare varianten av UL-tvätt för 999kr hos Kjell&co. Framförallt för att den värmer upp vattnet till 60 grader och dels för man får i en Weber 45 förgasare i den, iom den större volymen.
//Micke |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (2501 totalt) |