Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 26, 27, 28 >> 4 besök senaste veckan (183441 totalt) |
Om jag minns rätt så popnitade jag ihop den men den korrekta metoden är givetvis kopparrörnit.
Sen hade jag turen att hitta en beggad som sittter i nu, det kändes lite säkrare att ha en orörd. /A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Teaser!
Och nej den har inte fått takantenn ;-) ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Äntligen är den presentabel för banan igen.
I ett virrvarr av skruvar, muttrar, skruvbrickor, slangklämmor etc som låg totalt osorterat efter gulkromatering har jag kämpat för att få ihop bilen till någon körning i år. Det är väl bara att erkänna att bröderna motivation och inspiration har sviktat in i mellan. Torsdag-fredag-lördag tillbringade jag hos världens trevligaste och bästa billackare för slutmontering Efter att ha avslutat med en hjulinställning som jag minsann gjorde helt själv. När jag köpte bilen hade den ganska mycket toe-out vilket jag tyckte var obehagligt då men nu kändes det som om det var dags att öka toe igen. Till sist satte jag på Porsches vapensköld på huven fram för att markera att nu var det minsann klart. Söndagen ägnade jag mig åt att foliera bilens hjulhus så gott det gick och förbereda mig till trackday på Knutan dagen därpå. Väl på Knutstorp möttes jag av nästa ångest i form av alla snälla människor som tyckte att bilen nu var för fin att köra med, "skall du verkligen det, tänk om något händer" vilket gjorde ångesten än större. Gudarna skall veta att exakt samma tankar har varit starka innanför pannbenet hos mig också. Men så hade jag lovat en tidigare arbetskollega en åktur och jag tänkte nåja ett par försiktiga och långsamma varv kan det väl bli, därefter blir det upp på släpet för vidare transport till slutförvaring. Så står man där nervöst och väntar på att få komma ut på banan och meddetsamma som man blir utviftad så händer något konstigt i skallen, ALL ÅNGEST FÖRSVINNER. Allt är som vanligt igen, RS'n går nästan bättre än innan. Balansen i bilen känns betydligt bättre än innan. På torsdag åker Porschen och jag en tur till Rudskogen ![]() ![]() ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Den första turen på 11 månader, liiiite nervigt. Kompisen Magnus som som kör en Corvette från -68 på bana i passagerarstolen. Mästare på mitt gamla jobb, nu hade jag lite chans att ge igen
![]() Dagens andra tur på asfalten, _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Snabb rackare den där killen i den silvriga bilen. Jo det syntes att du tog i för kung och fosterland. Din insats var helt klart större än min 👍
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Det är för att ha tog det så lugnt runt banan. Synd att man inte ser glassen som han har i handen. ![]() Ska lägga upp en bild sen.. på någon som aldrig sett så glad ut tidigare...! _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
Spännande Tobias, undrar vad det är för bild 8-)
Nåväl nu har jag varit på Rudskogens Motorsenter i Norge och kört, ytterligare en bana till minnesbanken när jag sitter på hemmet, hoppas jag inte blir dement :-) Dagen började fint men vädret såg aningen mulet ut. Frukost inmundigades i trädgården och därefter lastade jag bilen. Tobias och jag möttes vid macken här i byn och satte kosan mot Norge. När vi passerat Malmö möttes vi av ett monsunregn, och så fortsatte det hela vägen till Norge. Tror aldrig jag sett så massivt regnväder sedan Thailandresan för två år sedan, ett kort uppehåll i intensiteten vid Uddevallatrakten men sen fortsatte det igen. Vid femtiden var vi framme vid hotellet och fick beställt en efterlängtad öl. Instruktörsmöte och en middag senare var man lagom klar för en tur till kudden. När det var som bäst väder på resan upp, ![]() När klockan ringde på morgonen var jag snabbt framme vid fönstret för att kolla på vädret; dimma. Visst det regnade inte och det skulle ju klarna upp enligt alla dom bra väderrapporterna. Efter frukost bar det iväg till banan en halvtimme bort och vädret klarnade upp och Rudskogen visade upp sig från en hygglig sida. Efter ett par varv med stopp ute på banan för att förbereda oss för den genomgång med deltagarna insåg man att det här inte skulle bli en lätt uppgift. En j*kla massa svängar och krön, nästan som ett miniringen och en läbbig nerförsbacke genom ett bergsmassiv. Efter några varv i Porschen på morgonen som förberedelse inför genomgången kändes det inte mycket bättre. Men ändå var jag förväntansfull inför dagen och gav mig den på att försöka göra banan till min vän. Efter lunch gjorde jag mina första riktiga varv ute på banan och det gick sådär, svårt att hitta linjerna och anpassa farten. Med min gamla relik är det i vanliga fall enkelt, det är bara att ge järnet men här fick man helt plötsligt anpassa farten för att kunna nå apex. Nerfarten genom berget var ju en helt annan fråga att förstå sig på. Ja kanske inte nerfarten utan den långa högersvängen och uppfarten efter bergmassivet. Nu skulle jag egentligen visat en film från senare delen under dagen när jag fått lite mer rutin men min GoPro vill inte riktigt som jag vill utan stänger ner med intermittenta intervall :-( Är det någon som har samma erfarenhet och har en lösning så är jag intresserad av ett tips. Edit: Slår man av protune funktionen fortsätter den på en ny fil när den gamla filen har nått 2GB som tycks vara en gräns för hur stor filen kan vara. Hursomhelst ett varv från kameran från strax efter lunch. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Absolut Jonas. Även om jag initialt tyckte att det var en riktig skitbana så växte den rejält frampå dagen. Nästa år hoppas jag att det blir en dubbeldag! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Ja du Ragnar, jag är en tvåans växel kille. Jag älskar responsen i tvåan och hur man kan styra bilen med gasen i kurvorna. Någon gång måste man givetvis växla upp en eller två växlar. På just Knutstorp blir det såklart rätt mycket tvåan. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Jag kör också med tvåan från idioten till långa rakan, försökte köra mer med trean men gav upp det då det kändes segt. Blir skönt att få monterat titan brickor och fjädrar under vintern - då är det lite mindre oroande att varva så högt och så länge. _________________ ![]() Porsche 964 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 26, 27, 28 >> 4 besök senaste veckan (183441 totalt) |