| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Renovera K&W? eller annat alternativ ...
|
840 besök totalt |
|
Sitter K&W Typ 1 coilovers runtom (på min "bruks" ) och jag tycker att framdämparna börjar vara svampiga trots bilen i skrivande stund bara gått 13k mil. (och dämparna garanterat mkt mindre)
Fenomenet måste jag säga började efter jag höjde upp den, då våra norrlänska vägar är under all kritik ibland. Tidigare var fjädrarna förspända en aning. Tyvärr så har man en lite "ovanlig" bil (Bmw e46 330xi sedan) så utbudet för coilovers verkar vara väldigt begränsat. Samt jag har inga orginaldelar kvar. Så frågorna är då: Vem/Vilka renoverar K&W dämpare? Kan man köpa endast K&W framdämpare löst? Ska man köpa en längre fjädrar (läs högre fjäderkonstant) och förspänna dessa och hoppas att det löser problemet? (nuvarande ligger på ca 70N/mm) eller kanske köpa distanser mellan huvud och hjälpfjäder? Eller någon annan bra lösning? _________________ AIexander StenvaII |
|
Har du pratat med KW's tekniska support i Tyskland angående hur de ställer sig till sin lifetime warranty de säljer produktererna med?
Nästa steg är väl den svenska återförsäljaren OCL-Brorson som jag tyvärr inte har någon god erfarenhet av.. Men kolla med KW först.. vore väl trevligt om de kan ta det som ett garantiärende..? |
![]() |
Skruva banåkabil
|
840 besök totalt |