Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Första gången någonsin på bana!
3583 besök totalt
Steve.o
södertälje
Här sen Jul 2013

Trådstartare

Hej på er , fösta gången på bana så tänkte jag det är lika bra att ta tjuren vid hornen på en gång;)
Åkte fyra trevliga varv med automaten 10.54 som bäst sa dom som tog tiden, hur kul som helst

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re: Första gången någonsin på bana!

steve.o skrev:
Hej på er , fösta gången på bana så tänkte jag det är lika bra att ta tjuren vid hornen på en gång;)
Åkte fyra trevliga varv med automaten 10.54 som bäst sa dom som tog tiden, hur kul som helst

Pflanzgarten, ett intressant parti i högfart

Låter som en lagom förstatid att utgå ifrån, det går inte sakta men är ganska lätt att bättra på.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003

Du gjorde precis som jag, körde mina hittills enda 12 varv på Nordslingan 1999!
Startade och stoppade klockan på lite fel ställen tror jag, körde tider mellan 11 och 12 minuter om jag minns rätt.
Då körde jag en 1500 kg Opel Omega med 150 hk, blev omkörd av allt och alla men kul var det! thumbs up

Steve.o
södertälje
Här sen Jul 2013

Trådstartare
Som sagt mina fösta metrar på bana någonsin ska inte gå fort då och vilken trafik både framifrån för att inte tala bakifrån
.
Tiden tog dom från att bommen gick upp till bestämda damen vinka mig runt hörnet (blev lite kö där i bland innan man kom fram bakom häcken) men en dröm gick i uppfyllelse i alla fall
Var i harzbergen och träna blinda kurvor i två dagar innan

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

steve.o skrev:
Som sagt mina fösta metrar på bana någonsin ska inte gå fort då och vilken trafik både framifrån för att inte tala bakifrån
.
Tiden tog dom från att bommen gick upp till bestämda damen vinka mig runt hörnet (blev lite kö där i bland innan man kom fram bakom häcken) men en dröm gick i uppfyllelse i alla fall
Var i harzbergen och träna blinda kurvor i två dagar innan

Den mätningen blir lite missvissande då vi andra skryter om våra BTG tider, alltså Bridge to Gantry

man mäter då från bron (Bridge) du passerar efter en kort stund och stannar tiden i början på långa rakan nä du kör under en järnkonstruktion (Gantry) det brukar stå AUDi på Du har alltså en betydligt bättre tid än så!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Steve.o
södertälje
Här sen Jul 2013

Trådstartare
Ah då vet man det till förhoppningsvis nästa gång

södertälje
Här sen Jul 2013

Trådstartare
Fick det att skrika lite i däcken i alla fall
http://youtu.be/qJbZpno063U

södertälje
Här sen Jul 2013

Trådstartare
fighting face;)

Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

steve.o skrev:
fighting face;)

Flytta fram stolen och stäng takluckan.

södertälje
Här sen Jul 2013

Trådstartare
Stängde luckan strax efter ska jag sitta närmre ratten måste jag ha luckan öppen så jag får plats

Moheda
Här sen Sep 2010

Re:

steve.o skrev:
Stängde luckan strax efter ska jag sitta närmre ratten måste jag ha luckan öppen så jag får plats

Alla fullvuxna (åtminstone 185 cm o uppåt) har gjort samma iakttagelse, BMW 3-serie (i vart fall E36 o E46) är för liten invändigt för bankörning. Sätt på dig hjälmen sen också, och addera en bur, blir det trångt på riktigt... Kräver antingen ny/sänkt förarstol, ny ratt och väldigt krokiga ben eller armar längre än en orangutang.

Eller byt till en 5-serie, med för- och nackdelar.

3583 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande