| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW M3 E30-87
|
8889 besök totalt |
|
Slänger ut en trevare eftersom jag är sugen på något annat. Kaross: *Alpinvit, nylackerad efter omfattande rostlagning och en påkörningsskada. Se min biltråd för mer info. *ACM kolfiber/glasfiberhuv och bakstötfångare *Stötfångare fram, baklucka, sportevovinge (köpt av Extreme här på rejsa) och sidospeglar i kolfiber från www.e30shop.de *Ny vindruta *Nya dropplister, dörrlister, fönsterlister *Just nu gula strålkastare, kan fås med svarta Hella istället Motor: *Kolfiberinsug (köpt av Extreme här på rejsa) med Köhlers Alpha-N kit. Mappat av Köhler till 185 drivhjulshästar. *Schrick 284/276 kammar *Justerbar Malpassi BTR *Ny bränslepump *Magnecor tändkablar *Nytt expansionskärl *Alla kylarslangar nya *Ny kylare *Ny vattenpump *Supersprint sportavgas från grenröret och bakåt, monterat 2012 och har gått 20 mil totalt. *S50 kamkedjespännare *Vevlager bytta *740 E32 motorkuddar Chassi/drivlina: *Bilstein J-spec dämpare, motsvarar Gr N *Millway coiloversats med 120nm fram och 180nm bak, hjälpfjädrar bak och nållager fram *Millway camberplattor *H&R kränghämmare fram och bak *M3 E36 styrväxel *Styrstoppar från TMS *Förstärkningssvetsad framvagnsbalk *Huvudbromscylinder från 750 E32 *Stålomspunna bromsslangar *Brembo fykolvsok fram med M3 E36 skivor *Alulänkarmar fram med Powerflexbussningar *Powerflex silentblock *M-Coupé diffkåpa *Team Dynamics Pro Race 9x17 ET18 i matt brons med Dunlop SportMaxx 215/45 runt om. Allt nytt och har gått max 100 mil efter montering. Inredning: *Rensad på asfaltmattor (-16 kilo) *Ny golvmatta från BMW *Alpinainredning i tyg *Dörrsidor i svart galon utan högtalarhål etc. *Elhissar/taklucka *Tempmätare för diffoljetemperatur Fungerar utmärkt på både Knutstorp (1,11,3) och Ringen (8,36) Jag importerade bilen från tyskland i augusti -02 och den saknade då historik. Den har dock gått fint hela tiden och har fått god omvårdnad med oljor etc. I princip är alla modifieringar återställningsbara och de flesta originaldelarna finns kvar. Kontakt via pm eller 0708-977918
|
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
8889 besök totalt |