Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 330 BMW Cup #1 -serievinnare 2013! (SÅLD)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (52192 totalt)
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Ringer i veckan. Ett besök under semesterveckan kanske uppskattas?
Du gör ju ändå ingenting

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Du gör ju ändå ingenting

Igår blev det lite stressigt med värsta dagis upplägget på BMW...

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Patrik Skoog skrev:
Måns Ulveståhl skrev:
Du gör ju ändå ingenting

Igår blev det lite stressigt med värsta dagis upplägget på BMW...

ja inte hade dom klarat SBF:s bullerkrav, bara att fetglömma

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

P.Skoog Jr:s tvåtakts vrålfyra lät reglementsvridrigt trimmad

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Måns Ulveståhl skrev:

vad är det man säger, sådan far...

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Måns Ulveståhl skrev:

vad är det man säger, sådan far...

Blir inga duvungar av hökägg...

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Då var 4 dagar på den vackraste banan bakom oss!

Torsdag & Fredag som instruktör på FörenadeBils kunddagar med massor av varv i kundbilar & demobilar. Kul att kunna hjälpa till thumbs up
Inga krokna bromsskivor denna gång Sjöström, bromsmarodören har lugnat sig. Dock ett par varv i en svart ordentligt överladdad 1M med lite för mycket "lagg" men vad det sköt på!

Lördagen började med tre kval tillsammans med Porsche och klass modifierad åkte med slicks bilar för att få en så jämn fördelning till antalet i kvalen. Nästan 30 bilar på korta Knutan gjorde det nästan omöjligt att få fritt. Först ut tänkte jag, svalare och mindre trafik var planen. Den spack.
De svansmotoriserade monstren tillbringade halva kvaltiden till att värma bromsar och däck, då ville jag åka fort. Andra halvan var jag mest i vägen för dem.
Fick ingen bra tid thumbs down

Däcken började ge upp och ny plan var att hoppa över kval 2 för att satsa på kval 3 då det eventuellt fanns bättre plats på banan, plus att jag sparade lite däck. Så gjorde jag, men planen sprack. Det blev varmt ganska fort och jag fick inte till det helt enkelt. 1:08.267 är inget att skryta med thumbs down
Samson lyckades med 1:08.140 så det var bara att gratulera

Deltävling 7 närmade sig och Johan i pole på vänster och jag på höger. Framför oss hade vi Severinsson som närmst special bil. Eftersom Johan hade bra tider så kände jag pressen att komma förbi och få häng på "Specialarna" och få lite lucka. Min bil & jag gillar de första 5 varven, det brukar gå fort då

Starten gick och jag kom iväg bra, lyckades klämma mig mellan Johan och Severinsson och bromsa tre i bredd. Lite kontakt mellan mig & Johan vid inbromsning, men inget allvarligt. I utgången dock så hade inte Severinsson vett att hålla sitt spår utan styrde gladeligen sin flerfärgade M3 raket in i min dörr Ingen monstersmäll, men fruktansvärt onödigt thumbs down
Nåväl, jag kom iväg och lyckades med planen att rycka. Varven gick bra och i mål kom jag med skysst marginal till John Bergström som blev 2:a. Tyvärr tvingades Johan bryta

Fria träningen på söndagen hoppade jag över utan tog en välbehövlig sovmorgon med familjen istället.
Däcken var nästan slut efter lördagen minst sagt varma race så jag fick sortera ut de två bästa jag hade hemma och åka till GT Däck i Kävlinge på förmiddagen för att kränga två bättre begagnade däck. På med dem och ut till start!
John var på innern och frågan är om det inte är lite knas att ha pole på vänstersidan på Knutstorp
Starten gick och jag lyckades bromsa förbi John, knipa innerspåret och hänga på specialarna. Lite svalare och aningen bättre däck gjorde sitt, jag fick till klassens bästa varvtid med 1:07.758. Inte super bra, men i alla fall bättre än kvalet
Jag ryckte, fick lucka och lyckades åka jämna och hyfsat snabba tider in i mål. Gick i mål som etta, 12 sek före John.

Summerat många roliga dagar på Knutan, bilen känns kanon och behöver nu bara bättre däck inför finalen på Gelleråsen i September.

Film från deltävling 8 kommer. Deltävling 7 blev tyvärr inte filmad pga teknik strul thumbs down

Sverige
Här sen Aug 2003

Grattis till nästan full pott förutom att Samson knep pole
Tråkigt med plåtskador men militärfordon brukar ju vara lite luggslitna

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Grattis till nästan full pott förutom att Samson knep pole
Tråkigt med plåtskador men militärfordon brukar ju vara lite luggslitna

Tack
Ja, jäkla Samson!

Här sen Apr 2005

Trådstartare

Göteborg
Här sen Mar 2003

Jepp, det är kasst att ha pole på utsidan. Det kanske hade varit en fördel att starta på rena sidan om man har stående start men inte med rullande som vi har.
Tight och fint genom första kurvan och synd att du kom förbi redan där. Om inte hade du kanske få kämpa lite för en gångs skull...

Nåväl, stort grattis till din fina svit! Surt att behöva laga plåt, bara.

NS: 38 varv
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Då sitter man här med en öl i var hand och hade bestämt sig för att sälja bilen efter finalen, köpa en gatbil och försöka köra om Måns & Sjöström..... -istället för att tävla

Säsongen har gått bra och jag har redan vunnit klass modifierad vilket känns

Leder serien med endast 1 poäng och skall jag ta hem denna pokal till Skåne igen så är det full pott som gäller i finalen Ahlberg kör stabilt och lämnar inget åt slumpen

2014....

Den kära compakten har vunnit BMW Cup och både klass standard och modifierad, varför inte ta steget till pojkarna med hår på bröstet i klass special? Jag kan inte mer än att göra bort mig och komma sist...

Bilen är fri från barnsjukdomar, har inte brutet ett lopp sedan jag byggde bilen 2009. Lite större bromsar fram, mindre justeringar på väghållningen och byta motor. I princip allt annat kan vara som det är thumbs up

S65 är drömmen och den maskinen är förhållandevis billig jfm vilken enorm effekt den kan spotta ut i standardskick och bra mappning Verkar också vara "skottsäker", FörenadeBil har kört sin GT4 över 800 mil racedistans och byter olja/filter thumbs up
Dock krävs det grövre doningar i drivlinan då det är gött med mos.

S54 är en rimlig start. En sådan i bra skick passar dessutom rakt ner i hålet och jag kan behålla rubbet runt om kring inkl ECU.

Ligger någon på en S54 så hojta. Finns billiga i Tyskland, men jag kan tänka mig en i sämre skick då den ändå skall renoveras ala min M54B30.

Tips motages också hur jag skall sälja in denna briljanta ide till min fru som fortfarande tror jag skall sälja bilen

Der drüben
Här sen Dec 2002

Frugan vetehundan hur du löser men det har ju gått bra hittills! Det andra har jag ett förslag på som ligger i din inbox!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Rätt attack Patrik!

Göteborg
Här sen Mar 2003

Dt vore väl fränt att sikta på att vinna alla klasser med sama bil. Det har väl inte gjorts tidigare?
Men fighten mot Maria blir nog väl så tuff att vinna...

Även om S65 vore svincoolt tror jag mer på S54. Med tanke på jobb och familj är det smidigt att "bara" byta motor jämfört med allt annat som måste bytas och förstärkas för att överleva V8ans massiva vrid och effekt.
Byter du till Special får jag göra samma sak med E30n.

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Re:

Johan Samson skrev:

Helt rätt Patrik och ovanstående citat borde utgöra en skaplig sporre. E30 med S54 i Special. Även om inte e30n skulle vinna tror jag den blir underhållande att köra.

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Johan Samson skrev:
Dt vore väl fränt att sikta på att vinna alla klasser med sama bil. Det har väl inte gjorts tidigare?
Men fighten mot Maria blir nog väl så tuff att vinna...

Vinna alla klasser med samma bil vore fränt, men en regäl utmaning då det finns många duktiga förare och inte minst sjukt fina byggen.
Frågan är vilket som tar längst tid, köra ifrån Håkan eller muta frun
Louice och Maria pratade om vår knasiga böjelse förra helgen och jag tror de var överens om att det var bra för oss

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Markus97 skrev:
Johan Samson skrev:

Helt rätt Patrik och ovanstående citat borde utgöra en skaplig sporre. E30 med S54 i Special. Även om inte e30n skulle vinna tror jag den blir underhållande att köra.

Its a deal Johan!!

Markus, jag tror att E30/S54 är ett bra koncept faktiskt. 1050kg startklar med 370hk
Johan skall bara byta bakdämparna så kan han ladda fullt innan apex han med.

Det finns ett påbörjat E30/S65 projekt norröver med en vass förare som kan bli intressant

E30:n har ju den stora fördelen av att vara flera hundra kilo lättare än tex E9X och även E46, behöver inte ladda på med värsta maskinen då!

Arvika
Här sen Aug 2006

Tror också det skulle bli bra. Detta är en av idéerna jag hade för min/din gamla bil men som aldrig blev av.

Gud va ja hoppas att detta inte bara är ölprat!
(och då menar ja förstås även compacten!!)

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Markus97 skrev:

Är utan öl nu och tanken sitter kvar thumbs up

Skall klura på detta ett tag, det kostar en del också att fixa till en S54 så jag blir nöjd...

Samson kanske hjälper mig att polera växellåda och motorfästen som vanligt?

Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Patrik Skoog skrev:
Markus97 skrev:

Är utan öl nu och tanken sitter kvar thumbs up

Skall klura på detta ett tag, det kostar en del också att fixa till en S54 så jag blir nöjd...

Samson kanske hjälper mig att polera växellåda och motorfästen som vanligt?

Hmm, jag har också blivit svårt taggad av tanken...
För min del bygger jag inte om bilen innan huset och nya garaget är klart men till 2015 kanske...

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 330 BMW Cup #1 -serievinnare 2013! (SÅLD)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (52192 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande