Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2335 besök totalt |
SÄLJES: Tony Kart Krypton KRX KZ2 chassi med KF2 motor
Chassit är ett 32 mm och har bromsar på alla fyra hjulen. Chassit är från 2009 och i bra skick, det svarar bra på förändringar och har nya slitdelar, t ex lager. Det finns flera set med magnesium fälgar som medföljer och det medföljer också en Alfano PRO+. Chassit är ett bra chassi som tävlats med i Tyska Mästerskapen (inte av mig!!!). Motorn är en Vortex KF2 och har ursprungligen tillhört Tony Karts fabriks-team. Kort sagt, prylarna är bra prylar. Nu hör inte en KF2 motorn hemma på ett KZ2 chassi om man tänker tävla, vilket jag inte gjort. Varför har jag denna kombination? KZ2 chassi har överlägset bäst bromsar då det bromsar på alla hjulen. KF2 motor har inga växlar och har elstart. Man får en lättkörd och mycket snabb kart som inte kräver att man växlar en gång i sekunden. En KZ2 måste man putta igång och växlingen tar lite tid att lära sig. Man blir ju lite bekväm med åldern. Enligt en mycket duktig förare så skiljer det ca 7/10 sek på ett varv på Kristianstad kart bana mellan en KZ2 och en KF2. Detta är med enbart bakbroms på KF2 dock. Vill man senare uppgradera till en KZ2 motor så finns växellänkaget med liksom kopplingen och bakaxeln. Jag säljer detta ekipage för att jag skadat min högra handled och efter flera operationer så är det bara att inse att min "kartingkarriär" är över. Jag vill ha 23.000 för paketet och det medföljer en massa grejor som jag inte listat här. Eventuellt kan jag tänka mig att ta en biltransportsläp i byte. ![]() _________________ Magnus Andersson 912 -66 911S -69 MGB 1800 GT (ex Ulf Johansson) Lola 290-Porsche 996/986 hotrod. |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2335 besök totalt |