| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bästa sättet att gå från en kabel till många?
|
1 besök senaste veckan (1796 totalt) |
|
Exempel 1: + från tändningslås; en kabel behöver bli fyra kablar (tändspolar, tändmodul, två säkringar) Exempel 2: + från huvudrelä; en kabel behöver bli åtta kablar... Mazda's lösning var att helt enkelt lägga ihop alla kablar i en bunt och klämma ihop dem, men några såna "klämmor" har inte jag... Det finns lite olika kopplingsplintar (skruv, kabelskor) och man kan förstås ge sig på att löda eller klämma, men vad blir bäst? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
|
Klämma är alltid bättre än att löda, speciellt i en bil där du har rörelse och tempskillnader på 80+ grader.
Skruvplint och klämda ringkabelskor? Är det förresten inte skruvplint på huvudrelät? |
||
|
Re:
"Strömfördelningsblock" https://www.google.se/search?q=str%C _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||
|
kabel
Jag brukar andvända i mina byggen en 12polig kabelskarv Meconomen 40-x11361 som jag slipar port plasten på ena sidan, sen skalar jag en kabel som jag löder not kontaktstyckena 6st sen klipper jag upp en slang som träs på som skydd och limmas då får man 6st utag för kabelskor det har funkat bra i många byggen. Min MX-5 skall oxå få en kabel renovering i vinter _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Re: kabel
Det ska jag titta närmare på! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
|
Re:
Det enda som är skruvat på en Miata NA är kablarna från batteri respektive generator; de är försedda med ringkabelskor. De skruvas mot varsin ledande skena. Skenorna (och därmed de båda strömförsörjningskablarna) är ihopkopplade via en 80 A säkring (Main). Skenorna har sedan "utskott" i form av flatstift... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (1796 totalt) |