Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (24619 totalt) |
Absolut Stig! Gerry t ex ville inte kliva ur sin bil på lineup då det var betydligt behagligare inne i bilen än utanför
![]() Det som kändes som en bra idé att ta ur värme och fläktpaket kändes i helgen lite ![]() Inte omöjligt att jag sätter i något litet fläkt och värmepaket i vinter i bilen igen...... ![]() ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
Verkar varit en otroligt varierande helg för dig. Riktigt bra kört
![]() Bra tips med understället i en hink vatten ![]() ![]() Dagens tips, städa bilen noga. Vet ingen annan bana som har så jobbig grus som den fållan du var nere i. Man kan hitta sten i bilen bra långt efter, trots städning. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
Japp städning får bli nästa vecka när allt lugnat sig lite....
![]() Har beställt drop links till krängaren bak. Erstatte tidigare i år min påkostade Tarrett krängare med en orignal krängare (justerbar i tre steg) dock hade jag inte drop links till den, vilket jag nu har kompletterat med. Dessutom har jag beställt delar för bromskylning. Fick lite fade för första gången hittils med originalbromsarna när det var +32 grader i skuggan på Knutstorp. Tänker inte chansa och jag vill inte sätta dit GT3 oken igen då det gör 13 kg extra i ofjädrad vikt. ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
En sista racerapport i förkortat format
Sista tävlingen med 944:an avlöpte väl. Inga större incidenter förutom att jag under kvalet fick växelspaken i näven efter lite för hårdhänt växlande innan Pariserkurvan. Det löste sig dock snabbt med hjälp av vår racemekaniker och jag kunde komma till start. Satte nytt personligt rekord under helgen med 1;28.9 Själva tävlingen var mkt odramatisk. Fick bra start i race 1 och la mig bakom Wågstedt som kör 8C och hängde bara med. ABS funktionen löste ut efter cirka 5 varv beroende på lite väl aggressiv uppvaktning av curbs, vilket gjorde att jag fick stänga av strömmen snabbt och sedan slå på igen.Lite knöligt förfarande. Race 2 var lika odramatiskt jag fick dock för mig att jag ville köra om lite bilar och klippte Wågstedt i Mjölby samt 928:an vars namn jag inte minns i "idioten". Några varv senare släppte jag dock förbi Wågstedt i 964:an igen då jag inte behöver kubbas med honom eftersom vi kör olika klasser. Efter racet så såldes bilen till ny ägare och jag börjar istället den långa vandringen att förädla min 964:a till konkurrenskraftig racebil i klass 8C. Lite film från Race 1. http://www.youtube.com/watch?v=phzq2 _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (24619 totalt) |