Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2517 besök totalt |
Säljes:Mitsubishi Colt 4wd 900hk
Hallå nu e den till salu Mattias (YouAsk)gamla Colt Gått 9,33 på 402 meter Endast körd ett par repor efter genomgång Av maskin . Byte kan va intressant men då e priset högre Mvh Micke 0736/166157 Pris 149000kr Spec Bottendel: "Sent" 7bult block med stiftade oljesprut samt ramlagergördel Wiseco Heavy Duty kolvar med förstärkta kolvbultar - 1200hk spec Manley "turbo-tuff" I-profil vevstakar, uppmätta och kontrollerade - 1000hk spec Eagle Cro-mo 88mm vevaxel Modifierad Oljepump Ny oem vattenpump ACL Tri-metal Race ram och vevlager (x-lager) Mitsubishi OEM kit för borttagning balansaxel Svarvad balansaxel till oljepump för bättre stöd Comectic MLS stålpackning OEM evo1-3 oljekylare Stålomspunnen matning till turbon samt oljeretur Topp Topplock från evo3 (nybggt) Svetsad EGR Nya rostfria ventiler Urportad vid säten av söderling Mirafräst (söderling) Planad en gång Kiggly Racing Beehive koniska racefjädrar Kiggly Racing HLS pressure regulator (15psi) 3mm Lyftare Ferrea ventiltäningar Kelford 288 12.00/11.5mm kammar Fidanza Limited edition kamdrev (svarta) Magnus Motorsport teflon insugspackning Svetsade grövre anslutningar för vevhusventilation ARP L19 topplocksbult ARP ramlagerbult Drivlina PPG rakskuren drevsats 1-4 Orginal femma samt back Nya packboxar Fabriksnytt hus ATS/Carbonetics framdiff Mellandiff PPG spole 3.545 / 58-15 slutväxel Grövre upgraderad ingående axel (evo4-9 splines) Nya lager i hela lådan Elektronisk hastighetsgivare Orginal vinkelväxel med nya packboxar Orginal Kardan som är kortad Orginal Drivaxel vf Heavyduty inre Drivaxel hf Orginal Yttre drivaxel hf Uppschimad lamelldiff bak Bytt slutväxel i bakdiff (3.545) Orginal drivaxlar bak Förstärkta upphängningar till bakdiff Koppling Quartermaster dubbelskivig koppling med Cr-Mo svänghjul Special 7mm lameller (rally) OEM urtrampningslager Modifierad skiftgaffel Brytare för flatshift Insug/turbo JM-fabrications "Race" insug för dubbla spridarrader PerformanceProducts 75mm "mustang" spjällhus Tial v2 50mm dump 100mm Intercooler Holset hx52 66mm , avgashus #16 / T4 4tums downpipe och 3.5tums resten med en apple racing dämpare (v-band överallt) Grenrör i tryckkärlsrör Wastegate "hks" 60mm v-band återansluten i avgassystem Väghållning Tein Type-HA coilovers fram+bak Cusco topmounts med camberjustering fram Kylsystem 2x ALU Kylare under baksäte 1x Permacool metallfläkt Davis Craig EWP-115 (Vattenpump) alu Orginal ny vattenpump Modifierad orginal termostat D1 Spec swirlpot för och ta bort punkkokningar Bränslesystem 40l Fuelcell med skum 2x Russel AN8 bränslefilter 2x Bosch 044 bränslepumpar 4x Denso 510cc spridare 4x Bosch 1680cc spridare 2x Modifierade orginal fuelrails Rör samt stålomspunna teflonslangar i hela systemet BJP-race spridarmotstånd Aeromotive bränsletrycksregulator Bränsle E85 Styrsystem Vi-pec v44 ECU / 7bars mapsensor VAG coil-on-plugs i rätt längd för 4g63 Laddtrycksstyrning via sprutet Hastighetsgivare kopplad till sprutet Ombyggt till vevaxeltrigger samt kamtrigger (inget tändfladder) Blitz Oljetryck+vattentemp med 10mm högintensiv LED som varning 3Bar laddtrycks mätare Autometer SportCompII varvsräknade med shiftlight Byggd härva till lysen/fläkt osv , resten rensat AEM bredbandslambda Generator flyttad till bakom motorblock (AC-positionen) (jayracing) Inredning/Kaross Rensad inredning Flockad instrumentpanel Aerocatch huvlås Upphöjt spakställ Fullbur Evo3 Stolar Liten brandsläckare monterad mellan sätena Mörka plastrutor bak+bakruta Orginal glasruta fram+dörrar Sparco 4punkts-bälte Bortkapat golv i bagage och ligger durkplåt Bortkapat H ramben och fronten sitter i rörprofil som är lätt o ta bort. Pedalställ utbytt från en lancer Karossen är en Colt från -97 (grön från början) Lackad i "RS" vit, En helt okay hemmalack fast i lackbox, Knappast utställningskick men helt okay. Div Vikt: 1000kg utan förare (finns mer och lätta) _________________ mikael forsman |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2517 besök totalt |