Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (22766 totalt) |
Uppdatering, har inte hänt så mycket egentligen. Fortfarande inte löst HC problemet, farsan är inne på att det är racekattarna som inte räcker och föreslår att jag köper nya. Känns lite surt att lägga 3500 om man inte är säker på att det löser problemet? Eller är det overlap på kamaxeln som ställer till det? Comp cams 280xfi som sitter i, förra gången den besiktades gick den igenom men då orginal kattar och orginal kamaxel. Några ideer eller förslag?
För övrigt ser lambda och co bra ut _________________ Johannes Carlsson |
Racekatt brukar inte vara nåt problem,har bes med flera bilar med detta dock var noga att köra dom riktigt varma innan bes,tjuven i dramat kan nog vara kammens överlapp.
En sjuka på tpi annars är att man fått fel ohm i spridarna ,räcker med 1 spridare så blir hc fel,tror dom ska ligga på 16 ohm,bytte på min gamla trans am funka efter det _________________ Calle Nordegren |
tack för tipset, ska ta å mäta upp spridarna i veckan
här är en länk på kamspec http://www.compcams.com/Company/CC/c _________________ Johannes Carlsson |
Kanske dags för en uppdatering..
Efter mycket om och men är bilen besiktad ![]() lösningen: 2st extra 300cells kattar (så totalt 4st :O 2x200 + 2x300), stänga av lambdaregleringen och magra ut och tanken fylld med akylatbensin Var i vårgårda och testade bilen på strippen 201m blev en bästa tid på 9.01,Hankook däcken från 2002 spinner utan större bekymmer :P Nästa issue som skall fixas är ett elfel som smäller säkringen till klimatanläggningen. Någon som har tips på sjyssta, prisvärda sportstolar så man slipper ha hjälmen i taket när man kör? _________________ Johannes Carlsson |
Om du menar skalstol kan jag rekommendera Oreca cup. OMP tillverkar och den är riktigt skön. Vet inte om den finns i olika storlekar men min passar mig 95kg 185 cm.
Köpte av GA Lindberg och har för mig den kostade 3 tkr. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (22766 totalt) |