Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4914 besök totalt |
Såld: Phantom P91
Lägger ut min racebil till försäljning då jag känner att jag har för många projekt och för lite tid. Renoverad Ford Zetec 1800 är ej imonterad, men kommer vara vid affär. Renoverad Bullet dogbox Dämparna fram Racetech använda 1 race bara Nya bälten Stol ingår ej då den är lånad ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
Bilen har ägts från början av Chris Greville på Phantom i UK
Richard Atkins köpte den sedan och sålde den efter några år till Jan Nordgren som tävlade med den i SPVM samt någon tävling i England 1999-2001. 2001 köpte Mikael Sode Danmark bilen och tävlade i Tyska och Danska Inter serien med blandade sportvagnar, han körde även några tävlingar i Sverige. 2003 kom Mikael Sode 3a i SPVM 2007 köpte Stewart Stjernholm Norge bilen och överlät sin mekaniker Johan Westerberg att köra bilen 2007 och 2008. 2009 och 2010 användes inte bilen. Vintern 2010 åkte jag till Trondheim och köpte bilen. Jag uppdaterade bilen med nya noskonen. 2011 körde jag ett race på Knutstorp med MSCC, kom 2a med en helt trasig stötdämpare. Körde även ett KM på Sturup det året med en andra plats, rasade lådan och motorn på eftermiddagen. 2012 helrenovering av Bullet dogbox och Zetec motorn. Skulle startat på höstracet men det var fel kolvringar och motorn sköt igenom olja. 2013 motorn renoverad igen och väntar nu på att slutmonteras. Bilen har en extra kaross som följer med (gammal) _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
Clubmans borde ha sin historik på sidepoden, samtliga bilar har ju mycket att berätta så det får bli i liten stil iofs
![]() |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4914 besök totalt |