Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: 3D-utskrifter i plast
1, 2   >>
14172 besök totalt
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare

Hej,
Har beställt en 3D printer som skriver ut i PLA plast, blir väldigt styvt och går utmärkt att använda delarna "mekaniskt", alltså inte bara för prototyp modeller. Kan skriva ut modeller upp till 285 x 153 x 155 mm i alla möjliga färger.

Någon här på rejsa som är intresserade av att få detaljer utskrivna? Antingen så skickar ni en *.STL fil eller ritningar så kan jag göra CAD modell.

Känns som det bara är fantasin som sätter stopp på vad man kan tillverka för kul till bilarna!

Hör av er vad ni har för roliga ideer så ska vi se vad vi kan hitta på när maskinen kommer!

BMW e30 318is -88
Citera
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare

BMW e30 318is -88
Citera
SHySwe
Fagersta
Här sen Aug 2010

Klart intressant!
Har en sak som bara finns i SketchUp just nu.
Riktpriser om du får användbart filformat?
Vad skulle tex traktorn kosta om den är ca 150mm lång?

filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Svårt att ge prisuppgift, men skicka över filer till filip.bottcher@gmail.com
så kan jag titta närmare på volymen och ge dig ett pris.
Aldrig jobbat i sketchup, men det går väll att spara i STL format därifrån?

/ Filip

BMW e30 318is -88
Citera
gory
Stockholm
Här sen Dec 2004

Har du en fungerande maskin idag? Några exempel på egna utskrifter?
Har följt ett par trådar där de byggts 3d-skrivare och vad jag sett är att de är en rätt brant inkörningskurva för att få till bra utskrifter! Maskinen ska ställas in rätt efter att man har fått allt fungera som de ska! Om de är sån byggsats som jag tänker på, vad vet jag de kanske numera finns nyckelfärdiga, fabrikstestade skrivare av denna typ att köpa!?
Men som sagt, de vore intressant att veta ifall du kan leverera bra utskrifter redan idag!

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

gory skrev:
Om de är sån byggsats som jag tänker på, vad vet jag de kanske numera finns nyckelfärdiga, fabrikstestade skrivare av denna typ att köpa!?
Men som sagt, de vore intressant att veta ifall du kan leverera bra utskrifter redan idag!

Jag skulle tro att det är en färdig maskin som till exempel en Makerbot han har beställt.

Jag kan också ta fram modeller för 3D-utskrift så hör gärna av dig om behov finns, Filip. Då kanske främst lite mer organiska former och inte mekaniska CAD-modeller.

Stockholm
Här sen Okt 2006

Hur pass "hård" blir plasten i en sån här utskrift??

Typ den skallen som är på bild, skulle den gå att använda som växelspaksknopp...

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Pladder i säljesannonsen, men kan nog vara av intresse. Till min bil skrev jag ut p-klammor till sladdar och slangar. Funkar perfekt.

Rattspakarna

Täcklock över bromsvågsjustering och en hel del annat. På rätt ställe så är det väldigt sympatiskt med utskrivna plastpinaler. thumbs up

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
No turbos, no superchargers. Just pure electricity.
Citera
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Hej!
Har ingen egen maskin idag, men jobbat en del med en liknande jag beställt. Har lite detaljer jag själv skrivit ut som jag kan lägga upp! Denna maskinen jag kör med är ingen byggsats och är "fabrikstestad" alltså relativt lätt att komma in i! Men absolut, det skiljer en del ifrån detalj till detalj att få det perfekt!

Har fått in förfrågningar på klarglas till bilar, och det går absolut att skriva ut. Finns transperent plast, ska testa skriva ut några till min e30 och se hur resultatet blir!

/ Filip

BMW e30 318is -88
Citera
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Re:

Den blir riktigt hård så skulle absolut gå att använda som växelspaksknopp.

j.stigson skrev:
Hur pass "hård" blir plasten i en sån här utskrift??

Typ den skallen som är på bild, skulle den gå att använda som växelspaksknopp...

BMW e30 318is -88
Citera
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Re:

Kul att andra visar lite vad dom gjort! Och verkligen kul att det ändå verkar finnas ett intresse för att få tillverkat lite delar. Då får jag mer tid med skrivaren Jag hojtar till här såfort jag kan börja köra ut lite delar!

2fast4u skrev:
Pladder i säljesannonsen, men kan nog vara av intresse. Till min bil skrev jag ut p-klammor till sladdar och slangar. Funkar perfekt.

Rattspakarna

Täcklock över bromsvågsjustering och en hel del annat. På rätt ställe så är det väldigt sympatiskt med utskrivna plastpinaler. thumbs up

BMW e30 318is -88
Citera
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Nu är skrivaren hemma och har kört ut en hel del delar! Fått beställningar på kugghjul, hållare till bromsrör/bränslerör och klarglasblinkers, för att nämna några exempel!
Jag uppdaterar med bilder här snart på lite delar som körts ut så ni får en bild av hur det blir!
maila mig på filip.bottcher@gmail.com eller skicka PM här om ni vill ha något printat.

/ Filip

BMW e30 318is -88
Citera
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Lite utskrifter! Låt fantasin flöda

BMW e30 318is -88
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Vore trevligt om man kunde skriva ut bussningar i någon bra plast tex polyutheran.

Är detta möjligt?

Citera
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Har på experiment skrivit ut en diffbussning till e30. Den sitter i bil nu och testas. Kanske inte den bussning på e30n som tar mest stryk men får börja nånstans! Lyckas de så har man väldigt billiga bussningar!
Kan välja i maskinen hur många % ifyllnad jag vill köra. Har kört 100% på de detaljer som ska användas mekaniskt.

Just PU kan jag inte skriva ut i men nylon finns möjlighet, ska kolla om det finns nått snarlikt delrin med.

BMW e30 318is -88
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Re:

filipbottcher skrev:
Har på experiment skrivit ut en diffbussning till e30. Den sitter i bil nu och testas. Kanske inte den bussning på e30n som tar mest stryk men får börja nånstans! Lyckas de så har man väldigt billiga bussningar!
Kan välja i maskinen hur många % ifyllnad jag vill köra. Har kört 100% på de detaljer som ska användas mekaniskt.

Just PU kan jag inte skriva ut i men nylon finns möjlighet, ska kolla om det finns nått snarlikt delrin med.

Skicka PM om du börjar med nylon/delrin utskrifter.

Har en bil som behöver ett gäng bussningar.

Citera
gory
Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

filipbottcher skrev:

Vad tar de i tid att skriva ut en jämfört att svarva en?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

För er som inte vet vad ni skall beställa i den här tråden så finns här MASSOR av inspiration med ritningar ni kan bifoga er order

http://www.thingiverse.com/

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Re:

Johan Sjöström skrev:
För er som inte vet vad ni skall beställa i den här tråden så finns här MASSOR av inspiration med ritningar ni kan bifoga er order

Där har man kollat som ett barn i en godisaffär!

Hoppas skrivarna går ned lite i pris och inte levereras i 1000st delar så man kan ha en hemma snart.

Nice att skriva ut egna bussningar och dylikt.

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

robber skrev:
Johan Sjöström skrev:

Hoppas skrivarna går ned lite i pris och inte levereras i 1000st delar så man kan ha en hemma snart.

sök så hittar du kanske en ritning på en 3D-skrivare HUr var det nu, hönan eller ägget?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Re:

Johan Sjöström skrev:
robber skrev:
Johan Sjöström skrev:

sök så hittar du kanske en ritning på en 3D-skrivare HUr var det nu, hönan eller ägget?

hehe vi beställde en Makerbot på ett jobb för några år sedan. Stod när vi beställde "Some assembly required" vi fick allt i komponentnivå i småpåsar

Citera
SÄLJES
1, 2   >>
14172 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande