| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: 3D-utskrifter i plast
|
14172 besök totalt |
|
Om man tar en bussning som inte har några störra krav på "ytfinhet", såsom tex diffbussningen till e30 tänker jag. Då kan jag sänka kvaliten (öka lagertjockleken) och skriva ut en på 20min, fördelen är att jag kan lägga in 10st på utskriftsytan och gå till jobb och sen komma hem så ligger där 10 st bussningar och väntar på mig.
_________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
||||||||
|
Re:
Det hade varit intressant som ett exempel att få en prisbild på tex diffbussningen till E30 _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
Re:
Dom makerbot levererar idag kommer helt färdiga! Du kan i princip printa direkt när du packat upp den.
||||||||
|
Re:
Räknade lite snabbt på materialkostnaden och den hamnar på 90kr om man gör den 100% solid, dock vet jag inte om det behövs. Har skrivit ut detaljer med 15% fyllnad som är extremt starka. Dom 15% fördelar skrivaren ut som en honungskaka inne i modellen. Jag ska testa göra några till på prov. Hade varit bra om här är några frivilliga som snabbt och lätt kan sätta på en bussning och testa lite =) _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
||||||||
|
Re:
Jag kan inget om CAD, när/om du senare kan göra bussningar vad behöver du för info? Räcker det med alla måtten, om så vilka mått? Nice att inte ett gäng påsar med komponenter, vad går en maskin lös på idag? Vart köper man sen plasten? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||
|
Re:
Det räcker med måtten, beror juh lite på hur bussningen ser ut. Men alla mått som behövs för att beskriva bussningen (ytterdiameter, innerdiameter, tjocklek osv.) Jag köpte min ifrån creativetools.se som även säljer plasten, tyckte det var smidigare iomed att jag köpt den genom företaget. Blev inte mycket billigare om man skulle ta den ifrån USA. _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
||||||||
|
Re:
Så skrivaren är så pass snabb ändå, trodde de skulle ta 4 timmar eller så.. Har alltid varit intresserad av att köpa en egan skrivare, och nu när velleman har släppt en byggsats för ca 5000kr http://www.youtube.com/watch?v=HqF1Y Men fan, har två cnc-fräsar projekt på gång också.. :S _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||||||
|
Re:
Beror somsagt på kvalite, i bästa upplösning snackar vi nog 4 timmar =) _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
||||||||
|
Polaren tog hem en Solidoodle 2 Pro, slutade på 6 400 någonting med frakt, tull och en rulle plast.
Så nog tusan är priserna överkomliga idag.
_________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||||
|
Jag kan erbjuda mig att prova ut bussningar i bakvagnen på min bil. Men då borde man försöka skriva ut även silenblocken så alla tre bussningar är av samma material. Kör ju en hel del bandagar, så ska nog kunna sätta press på grejorna
Tror Rickard Ahlin har cad-ritningar på silenblocken. Jag kan kolla med honom.
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||
|
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
|
Har kört ganska mycket med 3d skrivaren nu.
Bifogar bilder på några detaljer. Fästet är anpassat för bosch 044 pumpen. Går såklart att göra till vilken pump, filter... vad man vill.. Kugghjulet är gjort för mekanismen som fäller ut dragkroken på en bil. Endast kugghjulet hade gått sönder och gick ej att få tag på löst. Hojta till om ni har något ni vill ha printat. Humana priser utlovas =)
||||||||
|
Vad skulle en omgång bussningar fram till en Renault 5 gå på?
Racebil då så det behövs ju skaplig hårdhet... cirka 8 st! _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
||||||||
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: 3D-utskrifter i plast
|
14172 besök totalt |