| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Blindmuttertång?
|
10 besök senaste veckan (8606 totalt) |
|
Blindmuttertång?
Hej, Jag skall montera ett X-brace (kryssstag) på min BMW E36. Nu skall den monteras med blindmuttrar och då behövs det ett verktyg för det, blindmuttertång eller popnuttång. Någon som vet var man kan få tag på ett sådant (gärna i stockholmstrakten eller på nätet).
Blindmuttrarna är M8. //Micke A _________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||
|
Re: Blindmuttertång?
Det går att köra utan verktyg om det bara är några stycken som ska i. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re: Blindmuttertång?
ok, det låter ju bra i så fall . Men hur får man hylsorna att fästa i hålen utan verktyget? Är det inte meningen att dom skall expandera i hålet med hjälp av verktyget?
_________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||
|
Utan specialverktyg: Ta en skruv med några cm lång gänga. Skruva på en vanlig mutter på skruven, trä på en planbricka, skruva sedan på nitmuttern. Stoppa nitmuttern i hålet. Gänga av den vanliga muttern samtidigt som du håller fast skruvskallen. Förhoppningsvis fäster nu nitmuttern i hålet.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
|
_________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||
|
Beskrivning (med bilder) på montering av nitmuttrarna utan verktyg: http://www.understeer.com/xbrace.shtml
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
|
Re:
Aha. Den där har jag ju sett förut, men jag trodde att det var ett specialverktyg som användes
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Blindmuttertång?
|
10 besök senaste veckan (8606 totalt) |