Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 5666 besök totalt |
OK! Tackar! Ska öva, öva, öva! Problemet är ju att de bilder jag faktiskt har fått till panoreringen på har jag ju glömt exponeringsdatan på och då blir det svårare att upprepa "bedriften". Borde ju skriva inställningarna bild för bild, men det förtar liksom det roliga med att fota... Bättre då att genast se resultatet och justera efterhand. Får väl börja mota ut bakåtsträvaren inom mig och ställa in mig på en digital systemkamera ![]() ![]() M.v.h. Uffe _________________ Ulf Lögdberg |
||||||||
Jag fungerar likadant. Tänker, nu jäklar ska jag för en gångs skulle vara ordentlig och skriva ner.
Den enda exponeringsdatan du behöver komma ihåg är slutartiden, sedan kör du med bländarautomatik. Fotograferar du rörliga objekt, använda bländarautomatik. Fotograferar du stillastående objekt, använda tidsautomatik. och att köpa typ en Canon EOS 300D alt. 10D för 10-15.000 kan vara en bra investering. Räkna lite på det. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Tjena!
Jo, bländarautomatiken är min bästa vän på kameran, men då fotar jag ju allt som oftast saker som är stilla. Har fått upp en skaplig känsla för inställningarna för skärpedjup, men är fullständig analfabet på vilka tider som ger vilken rörelseoskärpa. Har en EOS300 idag så det är ju 300D eller 10D som är intressantast då man kan använda sin tillbehör. Det som suger med dessa är ju brännviddsförlängningen, men det får man nog leva med ett tag till om man inte köper en sådan som du har (den har väl 1:1 vill jag minnas?) eller motsvarande, men de är tyvärr något utanför min fotobudget ![]() Får börja läsa lite tester igen! Älskar att läsa tester och jämföra... ![]() M.v.h. Uffe _________________ Ulf Lögdberg |
||||||||
M3 E30 är förvisso fina men jag tar hellre en EVo2 (har ägt en vanlig 2,3-16) Iofs så tänkte jag köpa en M3 förra året men då hittade jag ingen i fint orginalskick så det blev Miata istället.. ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Den här tysken har jag letat efter ![]() Det var deras bil ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
En till salu... ![]() http://www.mycars.se/ _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
oj, den var dyr! Sportevon var ju rena klippet i jämförelse... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Trådlyft ja ![]() Men fyller på med lite matnyttigt. Publicerad: 2005-04-13 Gasen i botten på "Gröna helvetet" http://www.aftonbladet.se/resa/europ Göte som kör ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 5666 besök totalt |