| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Såld
|
9643 besök totalt |
|
Såld
Pigg 328:a nybyggd för trackdays. Mycket jobb nerlagt i höst, vinter och vår, måste dock inse att denna bilen inte kommer se bana i min ägo. Nya skivor runt om Nya carbotech xp10 fram, orginal bak. ALLT nytt till handbroms, vajrar, belägg, fjädrar och mekanik. rubbet alltså. Oken renoverade. Bromssystemet fyllt med Motul RBF600 och mer av denna vätska medföljer. Nytt XYZ-chassi med specade fjädrar samt coilover även bak. Racing-spec på detta, så inget gummi i bussningarna, samt bättre för bana än de billigare dämparna. Mycket fina dämpare. FartFabrikens Heavy Duty förstärkningsplattor till bakre fjäderbenstornen. Används i bland annat Stålheims M3 E36 för att det inte ska uppstå sprickbildningar. Nya silentblock. Halvbur med båge från finess målad matt svart, snyggt och rent ihop med den nymålade insidan i silver. Prydligt dragna kablar. Nya sexpunktsbälten till förare och passagerare. Ny moccaratt. En uppsättning 17-tums e39-fälgar med et20. 8,5 tum breda, för bandäcken, samt en uppsättning 18" för samt En uppsättning nya, oanvända kuhmo v70a. 2st fartfabriken stolsunderrede för e46 samt sidoplattor Stålomspunna bromsslangar runt om. Valsade skärmkanter för att rymma de breddande e39-fälgarna. Lättad från det mesta i inredningsväg förutom det som kan vara trevligt att ha kvar såsom diverse fack, elhissar, instrumentpanelen och dörrsidor fram. Ac:n sitter kvar och även värmepaket, fläktar och liknande bekvämligheter.. Bilen har från fabrik blivit benådad frånvaro av taklucka. Bilen är ej körd på varken väg (annat än provkörning) eller bana efter dessa modifieringar, ty jag har insett att jag tyvärr inte får orken/tiden att räcka till. Trevlig kaross och modell, och fortfarande ovanligare och mer modern än E36:an, men man kan fortfarande lätt skruva själv vid behov. Jag anser bilen vara i vettigt skick, och är i stort sett klar för bana. Återstår gör stol/stolar samt besiktning. I värsta fall får buren plockas ur inför besiktning. Demontering samt montering görs på ca en timme. Baksäte samt alla orginalbälten medföljer. Medföljer gör även en stor låda med airbags tillhörande bilen. Bilen har rullat strax över 20k mil. Rejsapriset för denna bilen är 40 000:-. Inga skambud tack. En chans att spara sig själv på mycket jobb och pengar som man kan lägga på körning istället. Kontaktas med fördel via PM, telefon, mail eller sms. Kan ha svårt att svara på telefonsamtal emellanåt pga jobbet. Bilen finns mellan Kristianstad och Hässleholm. Sebastian Nyberg 0733-96-92-45 Sebastian@fartfabriken.se
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
|
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
|
Up and away?
Uppar _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
|
|
|
|
|
|
En del intresse har där varit, dock inte många som verkligen tagit steget att komma och kolla.
Nu har bilen lämnat sin trygga, varma och torra plats i garaget för att bo på min uppfart. Ej optimalt. Har därför bestämt mig för att bilen kan säljas för några tusenlappar mindre. Av ren och skär mekanisk sympati. Med vänlig hälsning _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
|
|
|
Upp igen.
|
|
|
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Såld
|
9643 besök totalt |