Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4286 besök totalt |
_________________ Arild Guldbrandsen |
||
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Men...seriöst? VHS? Vem hade VHS-bandspelare 1999?
Det känns ju som om inspelningen är från 80-talet ![]() Edit: Nu när jag tänker efter är det ju iofs nästan 15år sedan...men ändå. Kul förresten att se Flash som en (nästan) ungtupp ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||
Jag hade VHS 1999 och var glad för det. Jag har VHS 2013 också vilket är klart praktiskt när man vill se något från tiden innan DVD. men så är jag så gammal att jag vet hur en telefonkiosk fungerar och att en rörförstärkare alltid är överlägsen en transistorförstärkare :-) Ska jag vara ärlig har jag en tjock-TV från 1990 som vägrar ge upp också... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
+1 ![]() ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||
Faan,detta var när svensk racing var som bäst senast och med riktiga bilar som inte var stöpta i samma form. Kommer ihåg när man satt som klistrad framför TVn för att kolla STCC och BTCC på 90 och början
av 2000-talet. RACE med Johan Thoren och diverse bisittare var klockrena kommentatorer med fötterna på jorden, bra inlevelse och skönt mellansnack. ![]() _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||
Jag vill ha tillbaka denna racing.
![]() Var fantastiskt kul att hänga med farsan till Mantorp och titta på dessa bilar, de är anledningen till att jag föredrar touringbilar före formelbilar idag. ![]() _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||
Vilka alternativ för inspelning/streaming fanns 1999 som inte kostade en förmögenhet för oss vanliga dödliga? ![]() Jag (och Robin Nilsson som jag tror var den som hade Mo i Rana-racet i sin samling?) var i tonåren och gick i grundskola på den tiden det begav sig. VHS var enda alternativet för oss, och nu digitaliserar vi allt eftersom våra samlingar gås igenom. Ni som har race från den tiden (eller andra tidsepoker) får gärna dela med er ni också om ni har i bättre kvalla. Tillsvidare får ni hålla tillgodo med våra hedenhös-filmer ![]() Målet är att få en samling med alla STCC-race som körts sedan 1996 (provåret 1995 vet jag ej om det sändes i TV i någon form). Sedan är det en bonus om man kan täcka upp lite SM i banracing från 80- och 90-tal (t.ex. åren med grupp-a som gick på bl.a. TV4). Vi i Sverige har mycket fin motorsporthistoria inte långt bakåt i tiden som jag tycker att vi ska vara stolta över och visa upp ![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
Finns en hel del STCC race uppe redan från mitt lilla arkiv på youtube tror dock inte mo i rana var från mig
![]() STCC 1996 premiären från Mantorp ska komma upp snart även den ![]() Kul när sånt här bubblar upp ![]() _________________ Robin Nilsson Virtual Racing is Real Racing |
||
Intressant att se!
Måste varit rätt bra åka med dessa bilar, som jämförelse mot min som brukar höra till dom snabbaste under Sommertreff så har jag aldrig kört över 200 och dessa hade 231 i toppfart! Skiljer nästan 13s mellan snabbaste kvaltiden och min bästa så de är ju klart att dom stog på rejält ![]() _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
280-300hk hade dom och kanske ca 220-250Nm. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4286 besök totalt |