Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
8941 besök totalt |
SÄLJES: BMW E30 V8 - Gatlaglig - snygg och snabb!
BMW E30 coupé med V8 säljes. Bilen är en rostfri -89:a som fått en lugn början i livet, tills jag la vantarna på den för ett par år sedan. Jag byggde om den och reggade in den med BMW:s egna V8, så den är gatlaglig, rolig och har fin väghållning. Efter att jag köpte hus, och satte igång med renoveringar, så blev det inte mycket kört, och jag sålde då bilen till en kille som kom och la ett spontant bud. Anders som han heter har ägt bilen sedan dess, och vi är vänner fortfarande, så med det sagt, och det faktum att han bett mig annonsera bilen, tar jag det som att han varit lika nöjd med sitt köp, som jag var med mitt bygge! Bilen funkar klockrent helt enkelt. Det sitter hårda fina bussningar i bilen, och fina coilovers samt bromsar på. När Anders köpte bilen valde han att montera Mtech2-paket på, samt även bur, och skalstolar, istället för de Lamborghini-inspirerade Sparco-stolar som jag monterat. Bilen är utan mattor invändigt, och Anders som är bil-lackerare till yrket har skrapat insidan samt lackat den, och de övriga förändringar han gjort ifrån originalutseendet. Bilen har förövrigt sin original-lack och är alltså 100% okrockad i alla hörn. För den som vill veta mer om innehållet i bilen, kan ni gå in på min gamla garaget-sida: http://www.garaget.org/?car=252499 Det kan vara intressant med byten, och då framförallt Mazda RX7-delar/projekt/drift-bilar, men annars så välkomnas bud över 110.000kr, som jag med glädje skall förmedla till Anders. Seriösa personer, med förståelse för vad detta är för bil, är självklart välkomna att höra av sig med frågor, eventuella bud, samt medåkning om det känns aktuellt. Bilen har inga fel, och är alltså besiktigad och laglig med v8. Mvh Fredrik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Rhodin Porsche 944 Bieber Cabrio Jensen Interceptor MK III Porsche 996 Targa Camaro 68 BMW E30 V8 Porsche 944 Turbo Tigercat Super7 |
Jo, det stämmer, men Anders tog av M2-vingen, och skaffade en M1-vinge istället, för att den är mycket snyggare. Mer clean look helt enkelt... Är du intresserad av bilen Martin?
_________________ Fredrik Rhodin Porsche 944 Bieber Cabrio Jensen Interceptor MK III Porsche 996 Targa Camaro 68 BMW E30 V8 Porsche 944 Turbo Tigercat Super7 |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
8941 besök totalt |